7 najlepszych CRMów do automatyzacji i integracji: porównanie

Twój CRM to puls Twojego biznesu. Oferty, etapy cyklu życia, status leadów, aktywność na stronie, dane kontaktowe, dane osobowe – w nich żyją Twoje najważniejsze informacje.

Dlatego wszystkie Twoje aplikacje powinny mieć dostęp do Twojego CRM. Aby zautomatyzować ciężką pracę, która Cię grzęźnie, spędzać więcej czasu na najbardziej wpływowej pracy i działać z maksymalną wydajnością, wszystkie Twoje aplikacje powinny być w stanie współpracować z danymi Twojego CRM, aby zautomatyzować prawie każdy proces biznesowy, jaki można sobie wyobrazić.

Zagłębiliśmy się w siedem najlepszych platform CRM, jeśli chodzi o automatyzację. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się o ich natywnej ofercie integracyjnej, dokumentach API, dostępnych konsultantach ds. integracji, modułach Integromatu i ich podejściu do integracji.

Który CRM jest najlepszy pod względem automatyzacji? 7 platform do rozważenia

1. Siły sprzedaży

Salesforce-przykład-panel-przykład Źródło obrazu: Salesforce

Jako wiodąca platforma CRM na rynku, Salesforce jest również najlepszą platformą do automatyzacji. Ma natywne integracje z ponad czterokrotnie większą liczbą aplikacji niż jakakolwiek inna platforma CRM ( dokładnie 4053 ). Ma również dwa różne style architektury API — REST i SOAP — co pozwala na dużą elastyczność podczas integrowania zewnętrznych aplikacji innych firm, których nie ma jeszcze na rynku aplikacji.

Jeśli potrzebujesz pomocy w korzystaniu z ich interfejsów API, ich dokumenty API są kompleksowe, szczegółowe i łatwe w nawigacji.

Jeśli chcesz, aby konsultant zintegrował Twoje aplikacje zewnętrzne z Salesforce, również jesteś w dobrych rękach. W Upwork i Fiverr są setki konsultantów ds. integracji Salesforce, przy czym najlepsi mają stawkę godzinową do 200 USD.

Jeśli używasz Integromatu do budowania automatyzacji za pomocą aplikacji biznesowych, rozwiązanie iPaaS ma dziesięć modułów , które możesz wykorzystać do automatyzacji zadań za pomocą Salesforce. Jednym z tych zadań jest wysłanie e-maila do nowego potencjalnego klienta po dodaniu go do Salesforce.

Według ChiliPiper , oprogramowania do planowania i wyznaczania tras dla zespołów sprzedażowych, szanse na połączenie się z potencjalnym potencjalnym klientem i zakwalifikowanie go spadają o 80% już po pięciu minutach od naciśnięcia przycisku przesyłania na formularzu . Ta automatyzacja pozwoli Ci natychmiast dotrzeć do potencjalnych klientów i sprawić, że piłka zacznie się z nimi kręcić, zanim będzie za późno.

Jeśli chodzi o podejście do integracji, Salesforce jest dość aktywny. Ciężko pracowali, aby zyskać przewagę nad resztą rynku CRM, więc od tego czasu byli w stanie zwolnić tempo, ale nadal mieli oko na piłkę. Możesz na nie liczyć, że zaspokoją Twoje potrzeby integracyjne.

Podsumowując, Salesforce to najlepszy CRM do automatyzacji, szczególnie dla firm korporacyjnych. Jego platforma może stać się skomplikowana i może nie być najbardziej przyjazna dla użytkownika, ale nadal ma wiele natywnych integracji do wyboru i może zintegrować się z praktycznie dowolną aplikacją za pośrednictwem ich interfejsów API lub z rozwiązaniem iPaaS, takim jak Integromat.

2. HubSpot

hubspot-crm-przykład deski rozdzielczej Źródło obrazu: HubSpot

Wkraczając na scenę CRM w 2014 roku , HubSpot postanowił wykorzystać swój darmowy CRM w 2017 roku, dodając integracje do swojego oprogramowania . Od tego czasu intensywnie budowali swój rynek aplikacji od podstaw, opracowując natywne integracje z 949 aplikacjami, które użytkownicy mogą tworzyć w swoich programach.

Interfejsom API HubSpot brakuje elastyczności — są one zbudowane tylko wokół stylu architektury REST — ale obsługują zewnętrzne integracje innych firm. HubSpot zapewnia również wiele wskazówek dotyczących tych interfejsów API, ponieważ mają one obszerne, szczegółowe i łatwe w nawigacji dokumenty API .

HubSpot jest konsekwentnie oceniany tuż za Salesforce jako drugi najlepszy CRM na rynku, więc jeśli wolisz zatrudnić konsultanta do integracji zewnętrznych aplikacji z HubSpot, masz mnóstwo opcji. Istnieją setki konsultantów integracji HubSpot w Upwork i Fiverr , a najlepsi z najlepszych osiągają do 100 USD za godzinę.

Jeśli korzystasz z rozwiązań iPaaS, takich jak Integromat, do integracji swoich aplikacji, HubSpot również może się z nimi połączyć. Integromat posiada 67 modułów z platformą CRM, dzięki którym zbudujesz szerokie spektrum automatyzacji dla Twojego biznesu.

Jedną z tych automatyzacji jest aktualizacja danych kontaktowych firmy po dodaniu ich do HubSpot CRM. Integromat automatycznie pobierze te informacje z LinkedIn i zaktualizuje je w HubSpot za Ciebie, dzięki czemu będziesz na bieżąco z potencjalnymi klientami i nie musisz tracić czasu na ręczne wyszukiwanie i wprowadzanie tych informacji do swojego CRM.

Jako platforma CRM, która jest tuż po piętach Salesforce, jednym z głównych priorytetów HubSpot jest rozszerzenie ekosystemu aplikacji do punktu, w którym będą mogli penetrować rynek iPaaS. A dla każdej firmy, która koncentruje się na integracji, powinna to być muzyka dla ich uszu.

3. Aktywna kampania

przykład-administratora-aktywnej-kampanii Źródło obrazu: ActiveCampaign

Jako dynamicznie rozwijający się w branży CRM, ActiveCampaign opracował dość imponujący ekosystem aplikacji. Ma 870 natywnych integracji, a jego interfejsy API są zorganizowane wokół REST, HTTP i JSON, które mogą integrować się z zewnętrznymi aplikacjami innych firm , które nie są jeszcze dostępne na rynku aplikacji.

Aby w pełni wykorzystać możliwości API ActiveCampaign, rozważ przejrzenie ich dokumentów API . Są niezwykle wszechstronne, szczegółowe i łatwe w nawigacji.

Jeśli wolisz zatrudnić konsultanta, aby zintegrował Twoje aplikacje zewnętrzne z ActiveCampaign, masz wiele możliwości wyboru. W Fiverr i Upwork są setki konsultantów ds. integracji ActiveCampaign, a najlepsi konsultanci osiągają do 125 USD za godzinę.

ActiveCampaign łączy się również z Integromat, który posiada 56 modułów z platformą CRM, co pozwala na budowanie szerokiej gamy automatyzacji.

Jedną z tych automatyzacji jest tworzenie kontaktu w ActiveCampaign za każdym razem, gdy ktoś zaplanuje spotkanie z Twoją firmą w Calendly. Może to skrócić cały czas, jaki zajmuje ręczne wprowadzanie informacji o kontakcie do ActiveCampaign, pozwalając Ci spędzić znacznie więcej czasu na pracy, która jest dla Ciebie najważniejsza.

ActiveCampaign jest tuż za HubSpot, jeśli chodzi o ich ekosystem integracji, więc skupili się na laserowym rozszerzeniu swojej biblioteki aplikacji, aby dogonić ich. A ponieważ ActiveCampaign może również łączyć się z praktycznie każdą aplikacją za pośrednictwem natywnych integracji, interfejsów API i rozwiązań iPaaS, takich jak Integromat, firmy skoncentrowane na integracji będą dobrze radzić sobie z platformą CRM w swoim stosie technologicznym.

4. Zoho CRM

zoho-crm-dashboard Źródło obrazu: Zoho

Wydany w 2005 roku Zoho CRM jest jednym z bardziej uznanych graczy na rynku CRM. Zbudowali solidny ekosystem integracyjny na swojej platformie, z ponad 500 natywnymi integracjami i interfejsami API zbudowanymi wokół REST . Platforma CRM może również łączyć się z zewnętrznymi aplikacjami innych firm i rozwiązaniami iPaaS, takimi jak Integromat, i zapewnia kompleksowe, szczegółowe i łatwe w nawigacji dokumenty API .

Jeśli używasz Integromatu do integracji aplikacji biznesowych, rozwiązanie iPaaS zawiera 11 modułów , które możesz wykorzystać do budowania automatyzacji za pomocą Zoho CRM.

Jedną z tych automatyzacji jest tworzenie nowego leada w Zoho CRM za każdym razem, gdy przesyłany jest nowy formularz reklamy LinkedIn Lead Generation. Pomoże Ci to przechowywać wszystkie leady w jednym źródle prawdy, uniknąć pomijania gorących, nowych leadów i wydłużyć czas reakcji na leady.

Jeśli wolisz zatrudnić konsultanta do integracji zewnętrznych aplikacji innych firm i automatyzacji kompilacji, Upwork i Fiverr są dla Ciebie. Na obu rynkach są setki konsultantów ds. integracji Zoho CRM, a najlepsi osiągają 65 USD za godzinę.

Zoho CRM nie ma tylu natywnych integracji, co Salesforce, HubSpot czy ActiveCampaign, ale wciąż ma ich wystarczająco dużo dla firm, które mocno koncentrują się na automatyzacji, aby załatwić sprawę. Ich interfejsy API obsługują również aplikacje innych firm, więc jasne jest, że skupiają się na automatyzacji i rozszerzaniu swojego ekosystemu integracji.

5. Pipedrive

pipedrive-przykład deski rozdzielczej Źródło obrazu: Pipedrive

Założona w 2010 roku firma Pipedrive osiągnęła status jednorożca w ciągu zaledwie dziesięciu lat . I nie bez powodu. Platforma CRM była reklamowana jako jeden z najłatwiejszych w użyciu CRM na rynku.

Jeśli chodzi o automatyzację, nie wyróżniają się tak bardzo, ale nadal mają 290 natywnych integracji i interfejsów API ustrukturyzowanych wokół RESTful, które mogą łączyć się z rozwiązaniami iPaaS, takimi jak Integromat (ale nie z zewnętrznymi aplikacjami innych firm). Ich dokumenty API są również kompleksowe, szczegółowe i łatwe w nawigacji.

Jeśli używasz Integromatu do integracji aplikacji biznesowych, Pipedrive jest jednym z najlepszych CRMów, jakie możesz mieć w swoim stosie technologicznym. Integromat posiada aż 69 modułów , których możesz użyć do budowy automatyzacji za pomocą Pipedrive.

Jedną z tych automatyzacji jest tworzenie umów w Dokumentach Google z szablonu i wysyłanie ich pocztą elektroniczną do potencjalnych klientów, gdy umowy spełniają określone kryteria w Pipedrive. Dzięki temu zaoszczędzisz czasu i kłopotów związanych z tworzeniem nowej umowy od podstaw lub nawet z szablonu.

Jeśli wolisz, aby konsultant integrował Pipedrive z innymi Twoimi aplikacjami i budował automatyzacje dla Twojej firmy, nie będziesz miał tyle szczęścia, co z wcześniej wspomnianymi platformami CRM. W Upwork i Fiverr jest tylko garstka konsultantów ds. integracji Pipedrive, a ci z najwyższej półki rozdają do 125 USD za godzinę.

Podobnie jak Zoho CRM, Pipedrive to kolejna platforma CRM, która koncentruje się na rozszerzeniu ekosystemu integracji, co z kolei jest idealne dla firm, które mocno koncentrują się na automatyzacji. Ma wystarczająco dużo natywnych integracji i dostęp do rozwiązań iPaaS, aby wykonać zadanie.

6. Miedź

przykład tablicy rozdzielczej miedzi Źródło obrazu: miedź

Pozyskując ponad 100 milionów dolarów w postaci finansowania kapitału podwyższonego ryzyka w ciągu zaledwie ośmiu lat, Copper CRM ugruntował swoją pozycję jako kolejny dynamicznie rozwijający się rynek CRM.

A dzięki ponad 100 natywnym integracjom, interfejsowi API opartemu na RESTful, który może łączyć się z rozwiązaniami iPaaS, takimi jak Integromat (ale nie zewnętrznymi aplikacjami innych firm) oraz kompleksowym, szczegółowym i łatwym w nawigacji dokumentom API , można śmiało powiedzieć, że mocno skupiają się na rozwijaniu swojego ekosystemu integracyjnego i że ich możliwości automatyzacji są wystarczająco wyrafinowane dla firm, które mocno koncentrują się na integracjach.

Podobnie jak Pipedrive, Copper jest kolejnym CRM, z którym Integromat dobrze współpracuje. Rozwiązanie iPaaS składa się z 51 modułów , które można wykorzystać do budowania automatyzacji z miedzią.

Jedną z tych automatyzacji jest tworzenie nowego leada w platformie CRM za każdym razem, gdy w Intercom tworzony jest nowy użytkownik. Ponieważ coraz więcej odwiedzających witrynę korzysta z oprogramowania do czatu na żywo, aby uzyskać odpowiedzi na swoje pytania, ta automatyzacja pomoże Ci przechowywać te ważne leady w jednym źródle prawdy i adresować je, gdy tylko pojawią się w Twoim CRM.

Jeśli wolisz zatrudnić konsultanta do integracji Twoich aplikacji z Copperem i tworzenia automatyzacji dla Twojej firmy, na Fiverr jest tylko garstka konsultantów ds. integracji Copper. Dobrą wiadomością jest to, że kosztują tylko 50 dolarów za projekt.

7. Świeża sprzedaż

przykład-tablicy-sprzedaży-świeżej Źródło obrazu: Freshsales

Freshsales, oferta CRM firmy Freshworks, oprogramowania front-office, jest platformą najlepiej nadającą się dla firm, które chcą budować proste automatyzacje. Mają 36 natywnych integracji , interfejs API oparty na REST, który może łączyć się z rozwiązaniami iPaaS, takimi jak Integromat (ale nie zewnętrzne aplikacje innych firm), oraz kompleksowe, szczegółowe i łatwe w nawigacji dokumenty API .

Jeśli korzystasz z Integromatu do integracji aplikacji biznesowych, Freshsales to kolejny CRM, który sprawdzi się u Ciebie. Integromat posiada 53 moduły , które możesz wykorzystać do budowy automatyzacji z Freshsales.

Jedną z tych automatyzacji jest tworzenie nowego wydarzenia w Twoim Kalendarzu Google za każdym razem, gdy nowe spotkanie jest tworzone we Freshsales. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i wysiłek potrzebny na zarezerwowanie czasu w kalendarzu na każde zaplanowane spotkanie. Może wydawać się, że nie jest to dużo na każde spotkanie, ale F zdecydowanie mogą się zsumować. F

Niestety Freshsales nie skupia się najbardziej na rozwijaniu swojego ekosystemu integracji, więc w Upwork jest tylko jeden konsultant ds. integracji Freshsales. Jego usługi kosztują 95 dolarów za godzinę.

Najlepszy CRM do automatyzacji i integracji

Wszystkie platformy, które opisaliśmy w tym poście, to CRM z najwyższej półki. Ale kiedy sprawdzisz je pod kątem różnych aspektów automatyzacji, które omówiliśmy powyżej, niektóre są lepsze od innych.

Jeśli zależy Ci na czystej możliwości integracji aplikacji natywnych z aplikacjami zewnętrznymi firm zewnętrznych (lub samej wielkości i jakości integracji natywnych, możliwościach API i jakości dokumentów API), Salesforce wygrywa. HubSpot i ActiveCampaign zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Jeśli cenisz sobie dostępność, jakość i koszt konsultantów, którzy najbardziej potrafią zintegrować aplikacje z Twoim CRM, Zoho CRM, HubSpot, Active Campaign i Salesforce mają dużą liczbę konsultantów w przystępnych cenach.

A jeśli mocno opierasz się na Integromacie przy tworzeniu automatyzacji, Pipedrive, HubSpot, ActiveCampaign, Freshsales i Copper są drogą do zrobienia. Integromat posiada od 50 do 70 modułów, które można wykorzystać do budowania automatyzacji z każdym CRM.

Ogólnie rzecz biorąc, biorąc pod uwagę wszystkie powyższe aspekty, HubSpot i ActiveCampaign to najlepsze CRM do automatyzacji i integracji. Obie platformy mają prawie 1000 natywnych integracji każda, mogą integrować się z zewnętrznymi aplikacjami innych firm za pośrednictwem interfejsu API, istnieje niezliczona ilość niedrogich, wysokiej jakości konsultantów integracyjnych dostępnych dla każdego CRM, a użytkownicy mogą wykorzystać Integromat do tworzenia szerokiej gamy automatyzacje z nimi.