Jak promować wydarzenia na Twitterze jak as automatyzacji?

Od kursów i seminariów internetowych po koncerty i konferencje, Twitter jest niezbędny, jeśli chodzi o promocję wydarzenia.

Powód promowania wydarzeń na Twitterze jest dość prosty: to ogromna prezentacja, która natychmiast dociera do milionów ludzi.

Istnieje jednak nieunikniony problem związany z promowaniem wydarzeń na Twitterze: jak promować w sposób, który zwiększa liczbę rejestracji?

Aby to osiągnąć, większość organizatorów wydarzeń opiera się na prostej formule, czego efektem są tweety, które łączą w sobie następujące elementy:

  • Kilka podstawowych informacji o wydarzeniu
  • Linia z wezwaniem do działania (np. „Zarejestruj się teraz!”)
  • Link do rejestracji
  • Obraz

Nie żeby było w tym coś złego, ale spójrzmy prawdzie w oczy: wszyscy to robią, co utrudnia wyróżnienie się tweetów.

Mając to na uwadze, przeanalizowaliśmy inne czynniki, które pomagają stworzyć pożądane poczucie pilności i strachu przed utratą (FOMO), i odkryliśmy interesujący: dowód rejestracji.

Innymi słowy, dowód rejestracji ma na celu pokazanie światu, że ludzie faktycznie rejestrują się na Twoje wydarzenie.

Aby to udowodnić, musisz tweetować dane (wraz z wezwaniem do działania, zdjęciem i linkiem rejestracyjnym).

Jak to działa? Proste: gdy 20 osób rejestruje się na Twoje wydarzenie, tweetujesz o tym. Kiedy robi to 50, piszesz o tym na Twitterze. Kiedy 100 to robi, tweetujesz o tym i tak dalej.

Jak możesz wyczuć, jest tutaj problem logistyczny: uzyskanie danych o rejestracji wydarzenia na czas, dzięki czemu możesz tweetować w odpowiednim czasie i dokładnie. W przeciwnym razie musisz być stale świadomy liczby rejestracji i tweetować, gdy ta liczba się zwiększa.

Właśnie w tym miejscu automatyzacja może zrobić ogromną różnicę – zobaczmy, jak.

Przyciąganie tłumów na wydarzenie dzięki automatycznym tweetom

Aby ułatwić promotorom wydarzeń, opracowaliśmy w pełni zautomatyzowane rozwiązanie, które publikuje posty na Twitterze i LinkedIn w zależności od liczby rejestrujących się na wydarzenie.

Mówiąc najprościej, Integromat automatycznie opublikuje posty na Twitterze i LinkedIn za każdym razem, gdy osiągnięty zostanie „kamień milowy rejestracji”.

W tym celu stworzyliśmy scenariusz, który łączy ze sobą następujące aplikacje:

  • Eventbrite
  • Arkusze Google
  • Bannerbear
  • Świergot
  • LinkedIn

W połączeniu z szeregiem unikalnych narzędzi Integromat, powstały scenariusz oszczędzi Ci konieczności przeszukiwania danych rejestracyjnych, az drugiej strony automatycznie stworzy dla Ciebie posty.

Zanim przejdziemy do samouczka, upewnij się, że masz konta dla każdej z powyższych aplikacji. Ponadto będziesz potrzebować płatnego konta Integromat, aby działało, ponieważ Twitter jest jedyną aplikacją premium na naszej platformie.

Teraz przejdźmy od razu do akcji i zobaczmy, jak zautomatyzować promocję wydarzeń w mediach społecznościowych dzięki temu zgrabnemu samouczkowi krok po kroku.

Krok 1: Tworzenie scenariusza i dodawanie aplikacji Eventbrite i Arkusze Google

Aby utworzyć scenariusz Integromat, przejdź do swojego pulpitu nawigacyjnego i kliknij przycisk „Utwórz nowy scenariusz” w prawym górnym rogu ekranu.

utwórz-nowy-scenariusz-przycisk-w-desce-rozdzielczej

Natychmiast zobaczysz niebieskie kółko z kursorem wskazującym, że musisz go kliknąć.

kreator-scenariusz-kółko-i-kursor

Gdy to zrobisz, pojawi się lista aplikacji dostępnych na Integromacie. W polu wyszukiwania u dołu wyskakującego okienka wyszukaj aplikację Eventbrite i kliknij ją.

szukanie-aplikacji-eventbrite

Następną rzeczą, którą zobaczysz, są dostępne punkty końcowe API (czyli moduły) dla Eventbrite: wyzwalacze, akcje i wyszukiwania, które możesz wykonać w aplikacji.

Ponieważ chcemy, aby Integromat obserwował nowe zamówienia/rejestrujących na Twoje wydarzenie, przewiń w dół i wybierz moduł „Obserwuj zamówienia” , który uruchomi scenariusz za każdym razem, gdy pojawi się nowy rejestrujący na Twoje wydarzenie.

eventbrite-oglądaj-zamówienia-moduł-wyzwalania

Zauważyłeś tag „instant” na module? Oznacza to, że ten moduł używa webhooka do natychmiastowego otrzymywania nowych zamówień w miarę ich pojawiania się.

Najpierw należy utworzyć webhooka, więc kliknij przycisk „Dodaj” w module, aby rozpocząć.

przycisk-dodaj-używany-do-połączenia-swojego-konta

Po pierwsze, połączyć swoje konto Eventbrite do Integromat, dzięki czemu może uzyskać dostęp do swoich wydarzeń i rozkazy. Kliknij „Dodaj” w polu „Połączenie” .

Jeśli chcesz, możesz nadać swojemu połączeniu unikalną nazwę. Po zakończeniu naciśnij „Kontynuuj” .

podłączenie-konta-do-integromatu

Pojawi się okno autoryzacji. Tutaj po prostu kliknij „Zezwól”, aby połączyć swoje konto.

przycisk-zezwól-w-oknie-autoryzacji

Wróć do tworzenia webhooka — jeśli chcesz, możesz również nazwać webhooka.

Następnie wybierz „Organizację” oraz „Wydarzenie”, które chcesz obserwować pod kątem nowych rejestrujących, i kliknij „Zapisz” .

wybór-organizacji-i-wydarzenia-do-utworzenia-webhooka

Nie musisz wklejać adresu URL webhooka w Eventbrite, ponieważ Integromat robi to za Ciebie automatycznie.

nowoutworzony-webhook

To wszystko, czego potrzebujemy, aby skonfigurować moduł Eventbrite , więc naciśnij przycisk „OK” , gdy będziesz gotowy.

Dodawanie danych abonentów do arkusza kalkulacyjnego Arkuszy Google   jest następny.

Oznacza to, że musisz dodać do scenariusza aplikację Arkusze Google. Umieść kursor po prawej stronie modułu Eventbrite , a zobaczysz przycisk „Dodaj kolejny moduł” . Kliknij i wyszukaj aplikację Arkusze Google.

przycisk-dodaj-kolejny-moduł-na-boku-modułu

Z opcji wybierz „Dodaj wiersz”   moduł, ponieważ jest to akcja, którą chcemy tutaj wykonać.

google-sheets-module-add-a-row

Następnie połącz swoje konto Google z Integromat, naciskając przycisk „Dodaj” .

Uwaga: aby skonfigurować moduł, musisz wcześniej utworzyć arkusz kalkulacyjny Google i nadać mu nazwę. W arkuszu używanym w tym demo znajdują się pola dla:

  • Imię
  • Nazwisko
  • E-mail
  • Status
  • Identyfikator wydarzenia
  • Utworzono w

Zalecamy skopiowanie struktury arkusza kalkulacyjnego, aby pomyślnie ukończyć ten samouczek. Zobacz obrazek poniżej w celach informacyjnych:

google-sheet-używany-do-przechowywania-danych

Możesz dodać więcej, na przykład inne punkty danych, które zbierasz, gdy użytkownicy rejestrują się na Twoje wydarzenie.

google-sheets-moduł-arkusz-i-wybór-arkuszy

Po nawiązaniu połączenia przewiń w dół, aż zobaczysz te same pola, które odpowiadają tym, które masz w arkuszu.

Tutaj po prostu zmapuj (przeciągnij i upuść) odpowiednie elementy danych z modułu Eventbrite do tych pól. Zobacz obraz poniżej w celach informacyjnych.

mapowanie-modułów-google-arkuszy

Pierwszy krok został zakończony i będziemy mogli automatycznie rejestrować informacje o nowych abonentach w arkuszu kalkulacyjnym.

Krok 2: Automatyczny wybór kopii postów w mediach społecznościowych według liczby rejestrujących się

Za każdym razem, gdy zostanie osiągnięta określona liczba rejestrujących, zostanie utworzony tweet i post na LinkedIn odzwierciedlający tę liczbę.

Obraz z tekstem również powiązanym z tym numerem zostanie dołączony do tweeta.

Poniżej możesz zobaczyć wyniki dla zdarzenia, które dotrze do 10 rejestrujących się:

tweet-utworzony-gdy-liczba-rejestrujących-osiągnie 10

linkedin-post-created-gdy-rejestrujący-osiągną-10

Ręczne tworzenie tych wpisów za każdym razem, gdy zostanie osiągnięta określona liczba rejestrujących, jest czymś, czego nie chcesz robić, a dzięki Integromat nie musisz tego robić.

Załóżmy, że potrzebujesz niestandardowego tweeta, gdy liczba rejestrujących się osiągnie każdy przedział 10, kończący się na 100 (tj. 10, 20, 30….100).

Możesz wprowadzić tweet dla każdego interwału bezpośrednio w module „Switch”. Następnie możesz użyć numeru wiersza z modułu Arkuszy Google , aby określić, który tweet pobrać i użyć w module Twitter w dalszej części scenariusza. Pozwól nam pokazać, jak to zrobić.

W menu Narzędzia na dole kreatora wybierz moduł „Przełącz”.

przełącznik-moduł-w-menu-narzędzi

Jak wspomniano powyżej, numer wiersza w Arkuszu Google określa liczbę rejestrujących.

Pamiętaj, że arkusz zawiera nagłówki (pierwszy wiersz). W związku z tym pierwszy rejestrujący zaczyna się w wierszu 2. Oznacza to, że wiersz 11 to 10 rejestrujących.

W module „Przełącznik” najpierw zmapuj element „Numer wiersza” na pole „Wejście” .

mapowanie-w-module-przełącznika

Dodajmy teraz pierwszy przypadek.

Kliknij „Dodaj element” . Numer wiersza musi wynosić 11 dla pierwszych 10 rejestrujących, więc wpisz 11 w   pole „ Wzorzec” i wpisz tekst z linkiem do wydarzenia w polu „Wyjście” .

dodanie-pierwszego-przypadku-w-module-przełącznika

Teraz po prostu powtórz ten proces dla pozostałych interwałów i tweetów (w tym przypadku 21, 31….101).

Poniższy obrazek pokazuje drugi interwał i tweet, i musisz to zrobić (kliknij „Dodaj element” i utwórz odpowiednią treść) dla wszystkich interwałów, dla których chcesz automatycznie tworzyć posty.

drugi przypadek dla 20 rejestrujących

Należy również pamiętać, że w przypadku dowolnej innej liczby rejestrujących wykonanie scenariusza musi zostać zatrzymane, ponieważ nie należy tworzyć tweetów.

To jest to, co   Pole „Inne” dotyczy.

Te wiersze będą wyświetlane jako wszystko, co tutaj wprowadzisz. Sugerujemy wpisanie 1 , które posłuży również do filtrowania rekordów. Więcej na ten temat za chwilę.

else-field-in-the-switch-module

Teraz, gdy masz już uporządkowany tekst i link do swoich postów, przejdźmy do tworzenia niestandardowego tekstu dla obrazu używanego w tweetach (nie dla LinkedIn).

Aby wygenerować te obrazy, użyjemy aplikacji o nazwie Bannerbear , do której przejdziemy po utworzeniu tekstu.

Teraz dodaj do scenariusza kolejny moduł „Switch”. Ten moduł jest skonfigurowany tak samo jak poprzedni, tylko tekst jest inny.

obraz-tekst-w-module-przełącznika

Tutaj powtórz ten sam proces, co podczas tworzenia tekstu postów, ale zamiast tego utwórz teksty do obrazów, które będą towarzyszyć tweetom.

Wszystkie wiersze, które nie powinny być przetwarzane, są wyprowadzane jako 1 dzięki polu Else w poprzednim module Switch, ale musimy również dodać filtr.

Aby to zrobić, kliknij trasę między dwoma modułami Switch.

trasa-między-dwoma-trasami

Przed tobą pojawi się okno konfiguracji filtra.

Dobrą praktyką jest nadanie nazwy filtrowi, co można zrobić w polu „Etykieta” .

Teraz zmapuj element „Wyjście” w górnym polu pod „Warunkiem” .

W rozwijanym menu poniżej wybierz operator „Różne”.

Na koniec wpisz „1” w dolnym polu. Następnie kliknij „OK”, aby zakończyć konfigurację filtra.

Filtr jest teraz skonfigurowany tak, aby przepuszczać dane tylko wtedy, gdy wyjście modułu Switch nie wynosi 1, co oznacza, że całkowita liczba rejestrujących nie wynosi 10, 20…100.

mapowanie-filtrów-i-konfiguracja

Krok 3: Konfiguracja modułu Bannerbear

Bannerbear to świetna aplikacja, która dobrze sprawdza się w tej automatyzacji.

Aby utworzyć obraz z niestandardowym tekstem w Bannerbear , musisz wysłać żądanie do Bannerbear API za pomocą aplikacji HTTP , która jest ekskluzywną aplikacją Integromat.

Nie martw się, szczegóły, których potrzebujesz, są podane poniżej. Dodaj kolejny moduł do swojego scenariusza, wyszukaj aplikację HTTP i wybierz moduł „Złóż żądanie”.

http-utwórz-moduł-żądania

Następnie skopiuj i wklej ten link w polu adresu URL : https://api.bannerbear.com/v2/images

Wybierz POST jako metodę i w sekcji „Nagłówki” wprowadź następujące szczegóły:

  • Nazwa: Autoryzacja
  • Wartość: Bearer (klucz API projektu, który możesz znaleźć, klikając Ustawienia/API obok nazwy projektu w Bannerbear)

bannerbear-ustawienia-api-key

konfiguracja-modułu-http

Jeszcze tylko kilka rzeczy do zrobienia w tym module:

  • Typ ciała: surowy
  • Typ treści: JSON (aplikacja/json)

W polu „Zapytanie o treść” przejdź do Bannerbear i wybierz szablon, którego chcesz użyć . Poniżej znajduje się szablon, którego użyliśmy w tym samouczku.

szablon-bannerbear-używany-w-tym-przypadku-użytkowania

Przewiń w dół, a następnie skopiuj strukturę JSON szablonu do Konsoli interfejsu API .

bannerbear-szablon-json-struktura

Wklej to w polu „Poproś o treść” .

Struktura JSON każdego szablonu będzie inna, więc musisz zlokalizować główny „tekst” i zmapować element „Wyjście” z drugiego modułu Switch, jak widać na poniższym zrzucie ekranu.

W tym szablonie jest miejsce na obraz, więc jeśli tak samo jest z Twoim, wprowadź adres URL obrazu obok „image_url” w strukturze.

Dostosuj inne teksty ręcznie, jeśli je masz.

treść-żądania-json-struktura

Zaznacz również opcję „Przeanalizuj odpowiedź” , która zapewnia wygodę, ponieważ nie musisz używać oddzielnego parsera JSON.

Jest jeszcze tylko jedna rzecz do zrobienia: uruchom moduł ręcznie tylko raz, aby mógł rozpoznać treść odpowiedzi i umożliwić mapowanie elementów danych w kolejnych modułach.

Kliknij prawym przyciskiem myszy moduł i naciśnij „Uruchom tylko ten moduł”.

uruchom-ten-moduł-tylko-opcja

Wpisz cokolwiek w polu Dane wyjściowe. Zobacz obrazek poniżej w celach informacyjnych:

pole-wyjściowe-przy-wybieraniu-opcji-uruchamiania-tylko-tego-modułu

Generowanie obrazu może zająć kilka sekund, a Integromat ma narzędzie, które może opóźnić wykonanie scenariusza, dopóki nie zostanie to wykonane.

Otwórz menu Narzędzia i wybierz moduł „Uśpij”.

moduł-senny-opóźniający-wykonanie-scenariusza

Dwadzieścia sekund powinno wystarczyć, aby opóźnić wykonanie scenariusza do momentu wygenerowania obrazu. Wpisz „20” w polu „Opóźnienie” .

czas-w-sekundach-zawieszenia-scenariusza

Krok 4: Pobieranie niestandardowego obrazu

Teraz, gdy niestandardowy obraz został utworzony, pobierzmy go z Bannerbear . Skorzystaj z „Bannerbear – Zdobądź obraz”   moduł do tego.

Wystarczy zmapować element data: uid z modułu HTTP na pole Image UID .

Uwaga: Jeśli nie uruchomiłeś wcześniej modułu HTTP, element data: uid nie pojawi się na liście.

mapowanie-modułu-uzyskania-obrazu

Po pobraniu obrazu z jego UID, musisz pobrać obraz.

Aby to zrobić, dodaj „HTTP – Pobierz plik”   moduł do Twojego scenariusza.

Następnie zmapuj element „Image URL PNG” z Bannerbear na pole „URL” .

Mapowanie modułu http-pobierz-plik

Spowoduje to pobranie obrazów. Zobaczmy teraz, jak udostępnić link do wydarzenia i obraz na naszych platformach społecznościowych.

Krok 5: Tworzenie postów na Twitterze i Linkedin

Dodaj do swojego scenariusza moduł „Twitter – Utwórz tweeta”.

twitter-utwórz-moduł-tweet

Po podłączeniu konta do Integromatu zmapuj element „Wyjście” z pierwszego modułu Switch na pole „Status” .

mapowanie-elementu-wyjsciowego-w-module-twittera

Następnie dodaj obraz Bannerbear jako załącznik.

Wybierz opcję „Pokaż ustawienia zaawansowane” i kliknij „Dodaj element” w sekcji „Załączniki” . Wybierz „HTTP — Pobierz plik”   i kliknij „Dodaj” . Następnie naciśnij „OK” .

dodawanie-załączników-do-tweeta

Na koniec dodaj do swojego scenariusza moduł „LinkedIn – Utwórz post tekstowy”.

linkedin-create-a-text-post-module

Po połączeniu kont Integromat i LinkedIn zmapuj element „Wyjście” z modułu Switch na pole „Zawartość” .

Wybierz „Widoczność” i „Link” w sekcji „Typ” . Skopiuj i wklej link do wydarzenia w polu „URL” .

linkedin-create-a-text-moduł-konfiguracja

Wszystko gotowe! Sprawdźmy, czy scenariusz działa zgodnie z oczekiwaniami.

Krok 5: Realizacja scenariusza

Ponieważ scenariusz jest skonfigurowany do działania po osiągnięciu pierwszego kamienia milowego (10 rejestrujących), dodaj do arkusza kilka fikcyjnych danych (wiersze 2-10). Po wykonaniu tej czynności przejdź do Eventbrite i utwórz zamówienie na wydarzenie. Zamówienie będzie reprezentować 10. rejestrującego w wierszu 11 Twojego arkusza kalkulacyjnego.

Następnie przejdź dalej i naciśnij przycisk „Uruchom raz” w lewym dolnym rogu scenariusza i utwórz zamówienie na wydarzenie, jak pokazano poniżej.

udana-wykonanie-scenariusz

Jedyne, co pozostało do zrobienia, to włączyć scenariusz, a Twoja automatyzacja będzie gotowa.

Planowanie-przełącznik-w-scenariuszu-konstruktor

Na wynos

W tym przypadku pokazaliśmy, jak automatycznie tworzyć tweety i posty na potrzeby promocji wydarzeń.

Celem będzie pokazanie, że ludzie rejestrują się na Twoje wydarzenie, a tym samym przyciągnięcie większej liczby osób do rejestracji w świetle rosnącej popularności wydarzenia.

Warto zauważyć, że ta automatyzacja została już przetestowana w prawdziwym świecie, z pomyślnymi wynikami dla osób z niej korzystających.

W ostatecznym rozrachunku chodzi o to, aby skupić się na tym, co najważniejsze – na tym, by wydarzenie zapadło w pamięć – i wydać jak najmniej na dodatkowe zadania.

Miłej automatyzacji!