Integracje marketingowe 101: oto, co musisz wiedzieć

Więcej niż tylko gorący trend, integracje marketingowe stają się dziś normą. Chociaż niektóre z najskuteczniejszych zespołów marketingowych od lat korzystają z integracji, nie każdy marketer zna ten termin.

W tym artykule omówimy definicję integracji marketingowych, sposób ich działania i podamy przykłady (i szablony!), które przeniosą Twoje umiejętności marketingowe na wyższy poziom.

Czym są integracje marketingowe?

Integracje marketingowe to połączenia pomiędzy różnymi aplikacjami, stworzone w celu wymiany danych i automatyzacji konkretnych działań związanych z procesami marketingowymi.

Zazwyczaj integracje marketingowe opierają się na interfejsach programowania aplikacji (API) dostarczanych przez programistów aplikacji i można je ustanowić w następujący sposób:

  • Pisanie kodu
  • Korzystanie z natywnego łącznika aplikacji (jeśli jest dostępny)
  • Korzystanie z narzędzia do integracji (takiego jak Integromat)

Na przykład połączenie aplikacji Facebook Lead Ads z narzędziem do e-mail marketingu umożliwia automatyczne przesyłanie potencjalnych klientów z Facebooka na jedną lub więcej list e-mail marketingowych. To typowy przykład integracji marketingowej.

Celem integracji marketingowych jest poświęcanie mniejszej ilości czasu na powtarzalne zadania i umożliwienie narzędziom wykonywania pracy automatycznie, zgodnie z potrzebami użytkownika.

Oszczędza to czas i zasoby, a także zmniejsza ryzyko błędów w procesie.

Jak działają integracje marketingowe?

Większość integracji (w tym integracje marketingowe) wykorzystuje moc interfejsów API.

Mówiąc prościej, interfejs programowania aplikacji (API) to metoda komunikacji dwóch programów. Użyjmy szybkiej analogii, aby uzyskać wyraźniejszy obraz działania interfejsów API.

Powiedzmy, że twój samochód się psuje i zabierasz go do mechanika. Jesteś świadomy ogólnego problemu (silnik już się nie uruchamia) i przekazujesz tę informację wraz z innymi szczegółami do recepcji w garażu. Recepcjonistka zgłasza to mechanikowi, który naprawia samochód, a po kilku dniach wraca z kluczykami.

W tym scenariuszu API będzie recepcjonistą, który przyjmuje Twoją prośbę, dostarcza ją do systemu (mechanika) i dostarcza odpowiedź z powrotem. Nie masz pojęcia, co dokładnie wydarzyło się za kulisami, ale podałeś wymagane szczegóły iw zamian otrzymałeś wynik.

Wracając do integracji oprogramowania, w jaki sposób marketerzy mogą faktycznie zacząć korzystać z tych interfejsów API? W zależności od potrzeb najlepszą dostępną opcją jest zazwyczaj jedna z następujących opcji:

  • Integracje natywne . Nie zawsze są one dostępne, ale mogą okazać się przydatne, gdy integracja jest prosta lub gdy nie ma potrzeby wielokrotnych integracji
  • Narzędzia integracyjne . Umożliwiają one tworzenie integracji bez użycia kodu. Są również opcją, do której należy się wybrać, gdy integracja jest potrzebą strategiczną

Istnieją inne sposoby implementacji integracji, takie jak zakodowanie własnej integracji niestandardowej. Może to jednak okazać się o wiele trudniejsze (i nie zawsze istotne) w kontekście marketingowym.

Z drugiej strony Integromat oferuje możliwość łączenia aplikacji i konfigurowania niestandardowych integracji bez kodu , co otwiera przed zespołami marketingowymi sferę API.

Aby uzyskać lepszy obraz integracji marketingowych, spójrzmy na kilka popularnych przykładów wraz z szablonami, których możesz użyć do stworzenia przydatnych integracji w kilka minut.

Popularne typy integracji marketingowych

W tej sekcji omówimy popularne typy integracji marketingowych, w tym:

  • Integracje z e-mail marketingiem
  • Integracje marketingowe CRM
  • Integracje Analytics
  • Integracje z mediami społecznościowymi
  • Integracje formularzy
  • Integracje zarządzania treścią

Dla każdej kategorii określimy, czego dotyczą integracje i dołączymy szablon Integromat, z którego możesz skorzystać od razu.

Integracje z e-mail marketingiem

Integracje e-mail marketingu to połączenia między platformą e-mail marketingu a innymi narzędziami.

Integracje te są zwykle tworzone w celu wypełniania list dla kampanii e-mail marketingowych, ale mogą być również używane do klasyfikowania i kwalifikowania potencjalnych klientów, a także do uruchamiania kampanii na podstawie określonych kryteriów (takich jak data lub liczba potencjalnych klientów na liście).

Oto niektóre ze sposobów, w jakie Twoja strategia e-mail marketingowa może skorzystać na integracji z resztą Twojego stosu:

  • Personalizacja wiadomości e-mail ze szczegółami pobranymi z Twojego CRM
  • Wyzwalanie wiadomości e-mail z wydarzeń odbywających się w innych narzędziach
  • Zbieranie leadów z innych kanałów, aby zapisać się do kadencji e-mail

Integracje z e-mail marketingiem należą do najpopularniejszych, ponieważ spójrzmy prawdzie w oczy: przenoszenie danych e-mail z jednej aplikacji do drugiej to ogromna strata czasu i zasobów.

Dzięki Integromat możesz to zrobić i wiele więcej. Na przykład poniższy szablon pozwoli Ci wysyłać nowe zapisy na stronę docelową na Twoją platformę e-mail marketingu.

Integracje z CRM

Twój CRM to kopalnia informacji, a integracje działają jako świetny dodatek. W rzeczywistości niektóre CRM – takie jak HubSpot – są teraz prawie całkowicie skoncentrowane na dostarczaniu natywnych integracji, aby jak najlepiej wykorzystać zawarte tam dane.

Integracje z CRM pozwolą Ci:

  • Importuj dane klientów, aby poprawić komunikację, sprzedaż i wsparcie
  • Uruchamiaj kampanie na określonych etapach rurociągu
  • Kanały informacyjne z danymi

Z drugiej strony Twoi koledzy z działu sprzedaży mogą również skorzystać z informacji marketingowych. Integracja narzędzi marketingowych w celu automatycznego wzbogacenia CRM może pomóc poprzez:

  • Dodawanie notatek, aby nadać kontekst dla sprzedawców
  • Wyświetlanie interakcji leadów z materiałami marketingowymi
  • Aktualizowanie statusu subskrybentów o najnowsze działania

Celem marketingowych integracji CRM jest działanie w obie strony.

Integracje to także możliwość testowania nowych kanałów i kampanii, które nie byłyby skalowalne bez automatyzacji.

Korzystając na przykład z poniższego szablonu, wiadomość SMS może być wyzwalana za każdym razem, gdy tworzony jest nowy kontakt CRM.

Integracje Analytics

Zespoły marketingowe korzystają z wielu aplikacji i narzędzi. Chociaż przydatne, wiele źródeł danych może również sprawić, że analiza – lub zbieranie istotnych – będzie mylące.

Integracje Analytics umożliwiają każdemu narzędziu przekazywanie odpowiednich danych bezpośrednio na platformę analityczną, zmniejszając zaangażowanie, a także wszelkie tarcia w procesie.

Niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Analytics, czy chcesz skonfigurować własny, niestandardowy arkusz kalkulacyjny do śledzenia wszystkiego, te integracje będą w stanie pobierać kluczowe dane ze stosu marketingowego, automatycznie zasilając raporty i pulpity nawigacyjne.

Na przykład poniższy szablon umożliwia automatyczne eksportowanie danych Facebook Insights do arkusza kalkulacyjnego Arkuszy Google.

Integracje z mediami społecznościowymi

Integracje z mediami społecznościowymi są przydatne do usprawnienia procesów w mediach społecznościowych i umożliwienia komunikacji z innymi narzędziami. Niektóre z zadań, które można zautomatyzować za pomocą integracji z mediami społecznościowymi, obejmują:

  • Planowanie postów do publikacji
  • Zbieranie informacji o Twoich kanałach mediów społecznościowych
  • Prowadzenie ukierunkowanych kampanii na konkretne leady w Twoim systemie
  • Monitorowanie rynku i konkurencji na podstawie aktywności w mediach społecznościowych

W tym celu można skorzystać z dedykowanych narzędzi (takich jak Hootsuite czy Buffer) lub zdać się na szersze rozwiązania, takie jak Integromat.

Korzystając na przykład z poniższego szablonu, możesz wykorzystać funkcję „listy” na Twitterze, aby śledzić niektóre konta i otrzymywać wiadomość na Slacku za każdym razem, gdy zostanie opublikowany nowy tweet.

Integracje formularzy

Integracje formularzy to świetny sposób na efektywniejsze zbieranie leadów, zbieranie informacji i przekazywanie ich do innych narzędzi do pielęgnowania, aktywowania lub weryfikacji.

Niezależnie od tego, czy chcesz, aby formularze były automatycznie wysyłane do Twojego CRM, czy dodane do określonej listy mailingowej, integracje będą Twoim przyjacielem.

W rezultacie będziesz mógł skalować swoje operacje, pracując nad większą liczbą kampanii i przetwarzając więcej formularzy bez konieczności wkładania dodatkowego wysiłku.

Na przykład poniższy szablon umożliwia dodawanie nowych odpowiedzi z formularza do bazy danych. Jest to szczególnie przydatne, aby zachować jeden punkt odniesienia dla wszystkich przesyłanych formularzy, do których Twój zespół ma dostęp w dowolnym momencie.

Jak ponownie przemyśleć swój marketingowy stos technologii z perspektywy integracji

Jeśli masz już toczącą się maszynę marketingową, wprowadzenie integracji do miksu może być świetnym sposobem, aby jeszcze go ulepszyć.

Pierwszą rzeczą, którą musisz rozważyć, jest to, czy integracje mogą pomóc Twojej firmie.

Choć może to zabrzmieć dziwnie w artykule poświęconym integracjom, mogą one nie być konieczne w zależności od produktu, modelu biznesowego lub konkretnych działań marketingowych.

Ale jeśli uważasz, że procesy nie są tak wydajne, jak mogłyby być, możesz zacząć od wykonania prac przygotowawczych, które obejmują:

  1. Mapowanie procesu i przepływów pracy : zaplanuj wszystko i uzyskaj widok z lotu ptaka na bieżące operacje marketingowe
  2. Lista zaangażowanych narzędzi : Jakiego oprogramowania i narzędzi używasz do uruchamiania swoich procesów?
  3. Sprawdzanie integracji : czy Twoje narzędzia są przyjazne dla integracji? Czy zawierają interfejs API, a jeśli tak, czy jest dostępna jakaś dokumentacja?
  4. Decydowanie o sposobie integracji : Czy wybierasz integrację natywną (jeśli jest dostępna) czy integrację zewnętrzną przy użyciu Integromatu?

Przejście przez te kroki pomoże Ci podejść do strategii marketingowej z innej perspektywy i ustawi Cię na kursie iteracji procesów z przydatnymi integracjami.

Wniosek

W całym tym artykule widzieliśmy, że integracje marketingowe mogą ułatwić pracę, łącząc aplikacje ze sobą, umożliwiając im komunikowanie się i samodzielne przeprowadzanie operacji.

Poza samą praktycznością, integracje, które wnoszą do codziennych operacji, można zauważyć, że umożliwiają również radykalną zmianę w podejściu do marketingu i biznesu w ogóle.

W swoim przemówieniu zatytułowanym „Świat poprzez API ” Martin Casado, partner Andreessen Horowitz, podkreśla możliwości, jakie stwarzają interfejsy API, aby stanąć na ramionach istniejących usług w celu zbudowania własnych.

W kontekście integracji marketingowych stwierdzenie to może zostać zmaterializowane przez to, że nigdy więcej nie będziesz musiał kopiować i wklejać rekordów z Twojego CRM lub przez automatyzację tworzenia raportów .

W ostatecznym rozrachunku wszystko sprowadza się do usprawnienia pracy i skupienia energii na tym, co najważniejsze.

Miłej integracji!