Instagram dla automatyzacji biznesu: 3 potężne szablony na początek

Kilka tygodni temu wprowadziliśmy serię wskazówek i najlepszych praktyk dotyczących automatyzacji Instagram for Business . Teraz czas przyjrzeć się bliżej praktycznym rozwiązaniom.

W przeciwieństwie do zwykłych użytkowników aplikacji, użytkownicy Instagram for Business mają tendencję do radzenia sobie z zadaniami, które nie zawsze są łatwe lub szybkie do rozwiązania, takie jak:

  • Używanie kalendarzy treści do zarządzania obecnymi i przyszłymi postami
  • Analizowanie wyników poprzednich postów
  • Angażowanie dużej liczby obserwujących w komentarzach
  • Poczuj, co robią konkurenci

Robienie tego nie jest spacerkiem po parku.

Pomyśl o agencjach marketingowych na Instagramie działających za kulisami, aby uzyskać dobre treści dla wielu kont. A może o właścicielach sklepów odpowiadających na komentatorów, którzy na co dzień pytają o ceny lub informacje o produktach. Walka jest prawdziwa!

Automatyzacja podpowiedzi i te wyczerpujące zadania stają się znacznie lżejsze, zapewniając niezbędną przestrzeń do skupienia się na tym, co najważniejsze: atrakcyjna wizualnie zawartość, która konwertuje.

Czas zabrać się do pracy.

W tym artykule znajdziesz trzy szablony Integromatu, dzięki którym zaczniesz automatyzować Instagram dla Firm. Zacznijmy od zaadresowania najbardziej uniwersalnego z tych trzech, który pomoże Ci automatycznie publikować treści na Instagramie z prostego kalendarza treści.

1. Zautomatyzowany kalendarz treści na Instagram

Użytkownicy Instagrama spędzają na platformie więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej . Aby jak najlepiej wykorzystać ten moment, nic nie przebije starego (według standardów internetowych) adagio: Publikuj często, publikuj konsekwentnie.

Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Jasne, ale tu właśnie pojawia się automatyzacja.

Jeśli wydestylujesz proces publikowania na Instagramie, przekonasz się, że najważniejsze jest wymyślanie dobrych treści.

Kiedy masz coś dobrego do pokazania, wszystkie inne podzadania związane z publikowaniem wydają się bałaganem. I tak, na tym etapie często popełniane są błędy.

Aby rozwiązać ten problem, stworzyliśmy szablon, w którym możesz zarządzać wszystkimi swoimi postami na Instagramie z bazy Airtable.

Zasadniczo działa to raczej prosto: przesyłasz treści fotograficzne i wideo do Airtable (wraz z kopią i hashtagami), a następnie planujesz opublikowanie scenariusza Integromatu w momencie, w którym to powiesz.

Integromat rozpozna, czy jest to post z filmem czy zdjęciem, odpowiednio prześle, a następnie zaktualizuje odpowiednie rekordy w Airtable, aby uniknąć powielania treści w przyszłości.

W szablonie scenariusz jest zaplanowany do wykonania raz dziennie, ale możesz go dostosować (oraz inne parametry), klikając ikonę zegara.

A oto jak wygląda scenariusz po wykonaniu:

Jak już powiedziano, pomoże ci to skoncentrować się na treści, a nie na wszystkich innych minizadaniach, które pochłaniają cenny czas twórczy z dnia pracy.

2. Automatyczna odpowiedź na komentarze na Instagramie

Instagram niedawno wprowadził funkcję „Szybkich odpowiedzi” do obsługi wiadomości bezpośrednich (DM), ale jeśli chodzi o odpowiadanie na komentarze w poście, użytkownicy są zdani na siebie.

Nie trzeba dodawać, że podekscytowanie odpowiadaniem na komentarze na Instagramie szybko wygasa po kilkudziesięciu próbach zrobienia tego.

Wyobraź sobie następującą scenę: Prowadzisz sklep i masz zamiar otrzymać wysyłkę nowych produktów.

Kilka dni przed przyjazdem zaczynasz publikować posty na Instagramie, aby wzbudzić zainteresowanie obserwujących.

Niektórzy z nich zaczynają komentować Twoje posty, prosząc o ceny, o warianty, o więcej informacji.

Wspaniały! Wzbudziłeś zainteresowanie, ale teraz spędzisz połowę poranka, odpowiadając na komentarze do tych postów z zeszłej nocy.

Albo nie! Poniższy szablon będzie publikował automatyczne odpowiedzi na komentarze do Twoich postów na Instagramie .

Jest jednak pewien haczyk: musisz być zaznajomiony z tym, jak mówią Twoi odbiorcy, ponieważ to rozwiązanie w dużym stopniu opiera się na słowach kluczowych.

Ponieważ nie wszystkie komentarze wymagają automatycznej odpowiedzi, scenariusz wykorzystuje filtr słów kluczowych, aby określić, które z nich wymagają.

Innymi słowy, odpowiada tylko na komentarze zawierające określone słowa kluczowe, a te słowa kluczowe muszą być zdefiniowane przez Ciebie.

Załóżmy na przykład, że chcesz otrzymywać automatyczne odpowiedzi na komentarze zawierające słowo „cena”.

W przypadku dopasowania (np. komentarza ze słowem „cena”) Integromat automatycznie opublikuje odpowiedź z ceną lub może z linkiem do strony internetowej, na której jest podana cena.

Możesz dostosować szablon, aby zawierał dowolne słowa kluczowe i odpowiadać na komentarze odbiorców natychmiast, gdy pojawiają się one w Twoich postach.

Z perspektywy klienta nic nie wydaje się lepsze niż odpowiedź na czas, gdy coś Cię interesuje — i na to pozwala poniższy szablon.

3. Uzyskaj wgląd w obserwujących i media konkurencji

Firmy potrzebują solidnej strategii, aby odnieść sukces w konkurencyjnym otoczeniu, jakim jest Instagram.

Mówiąc o diable, przymykanie oczu na konkurencję jest błędem, bez względu na to, jak silna jest twoja gra w mediach społecznościowych.

Na przykład możesz pomyśleć, że ilość treści, które produkujesz, wystarczy, aby zaangażować odbiorców docelowych, tylko po to, by zdać sobie sprawę, że twoi konkurenci wypychają dwa razy więcej i uzyskują z tego większą przyczepność.

Nasz punkt widzenia jest prosty: obserwuj swoich konkurentów sokolimi oczami, abyś mógł tworzyć strategie dźwiękowe, aby dorównać im.

Poniższy szablon wykonuje dla Ciebie część ciężkiego oglądania. Jest przeznaczony do cotygodniowego śledzenia liczby obserwujących konkurentów i wskaźników publikowania.

Wszystko, co musisz zrobić, to dodać nazwy użytkowników z Instagrama do arkusza kalkulacyjnego Arkuszy Google, a Integromat zajmie się resztą.

Uwaga : będziesz mógł śledzić tylko dane kont Instagram for Business; nie będzie zbierał danych z kont osobistych lub zwykłych.

Poniżej zobaczysz scenariusz w akcji, w którym dane konkurenta są dodawane do arkusza po uruchomieniu automatyzacji:

Najlepsze jest to, że nie będziesz musiał regularnie przeglądać wielu profili na Instagramie, aby dowiedzieć się, co się tam dzieje.

Gotowy, aby spróbować?

Wniosek

Nie ma wątpliwości, że Instagram to ukochana gwiazda dzisiejszego krajobrazu mediów społecznościowych. Dla setek marek, agencji i firm automatyzacja będzie kluczem do lepszych wyników.

Wystarczy trochę majsterkowania, przyzwyczajenia się do nowych przepływów pracy i chęci powrotu do tego, co najważniejsze: tworzenia doskonałych treści, które ludzie pokochają.

W końcu na tym polega automatyzacja Instagram for Business.

Miłej automatyzacji!