Jak Calen.ai zdobył nagrodę Google za chatbota zbudowanego z Integromat

Oprogramowanie do planowania spotkań to inny rodzaj bestii w dziedzinie infrastruktury cyfrowej, a znalezienie najlepszych opcji jest co najmniej trudne.

Pierwszą rzeczą, którą należy zrozumieć w przypadku spotkań cyfrowych, jest to, że różni ludzie będą przechodzić przez różne kanały, aby je zdobyć.

Niektórzy chętnie klikną łącze Calendly udostępnione przez e-mail i wyrwą miejsce w kalendarzu.

Inni klikną przycisk „Zarezerwuj teraz” na stronie na Facebooku i odbiorą ją stamtąd.

Następnie będą tacy, którzy będą wchodzić w interakcję z chatbotem na stronie internetowej, aby umówić się na spotkanie, gdy nadarzy się okazja.

W każdym razie można śmiało powiedzieć, że zapewnienie wielu punktów styku ma kluczowe znaczenie dla objęcia całego spektrum odbiorców – i właśnie tutaj zaczynają się kłopoty, ponieważ jakość każdego rozwiązania może się znacznie różnić.

Tak, Calendly wykonuje świetną robotę w ustalaniu terminów poprzez udostępnienie linku. Ale co się dzieje, gdy potrzebujesz chatbota na boku, aby dotrzeć do chłodniejszych odbiorców?

Calen.ai rozumiał to wyzwanie od samego początku i podjął się misji zautomatyzowania wszystkich rozmów dotyczących rezerwacji spotkań, które każdego dnia pochłaniają czas.

W tym studium przypadku przyjrzymy się ich drodze i pokażemy, jak wykorzystali Integromat do zbudowania rozwiązania ścieżki spotkań, dzięki któremu zostali uznani przez Google w konkursie Build an Agent 2021 .

Wskakuj!

Poprawa czasów reakcji przy jednoczesnej oszczędności zasobów

Calen.ai skupił się na dwóch problemach.

Pierwsza dotyczy czasów odpowiedzi. Klienci oczekują, że otrzymają spersonalizowane odpowiedzi niemal natychmiast po interakcji z pomocą techniczną, ale jest to coś, z czym większość firm po prostu nie może sobie poradzić.

Średni czas odpowiedzi wynosi około 12 godzin, a 62% firm w ogóle nie odpowiada .

Druga kwestia dotyczy zasobów przeznaczanych na powtarzające się rozmowy i zadania związane z ręcznym wprowadzaniem danych.

Dealerzy samochodowi, kancelarie prawne, gabinety lekarskie i inne firmy, które polegają na spotkaniach, tracą na nich dużo czasu.

Dla Calen.ai stanowiło to możliwość zwolnienia firm z powtarzalnych zadań związanych z ustalaniem terminów, a także z konieczności ręcznego przenoszenia danych między zaangażowanymi systemami.

W kierunku bezproblemowych, szybkich spotkań

Im szybciej firma odpowiada, tym większa szansa na konwersję potencjalnego klienta.

Nawet gdy potencjalni klienci natrafią na idealną ofertę, istnieje naturalny opór przed np. wypełnieniem formularza swoimi danymi.

Chcą dowiedzieć się więcej, zdobyć zaufanie i być poprowadzonym do podjęcia kolejnej decyzji.

Tradycyjnym sposobem rozwiązania tej sytuacji jest wyznaczenie przedstawiciela handlowego, który zajmie się zawiłościami początkowych interakcji.

Biorąc pod uwagę, jak bardzo jest to czasochłonne i nieskalowalne, wiele firm zwróciło się w stronę chatbotów skryptowych, ale te rzadko trafiają w cel, jeśli chodzi o rzeczywiste rozmowy.

Ludzie nie zawsze mówią w sposób liniowy, a boty nie podążają za użytkownikiem w ludzki sposób.

Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, Calen.ai zwrócił się w stronę konwersacyjnej technologii sztucznej inteligencji.

W przeciwieństwie do bardziej prymitywnych chatbotów, ta technologia radzi sobie z przerwami w przepływie, zapewniając naturalny przebieg rozmowy. Prowadzi również użytkowników do konwersji, tak jak zrobiłby to skuteczny przedstawiciel handlowy.

To rozwiązało problemy z czasem odpowiedzi i alokacją zasobów, ale droga do uzyskania konwersacyjnego chatbota była usiana blokadami dróg i ślepymi zaułkami.

Kiedy niestandardowy kod nie jest odpowiedzią

Początkowo Calen.ai postanowił zrobić to, co wydawało się im „naturalne”: zakodować drogę do rozwiązania.

Przez wiele miesięcy nad projektem pracował zespół programistów, ale wynik nie powiódł się zgodnie z oczekiwaniami.

Zmienili zespół i rozpoczęli proces od nowa. Niestety wynik był taki sam.

Wysokie koszty rozwoju i nieprzewidywalność wyniku skłoniły Calen.ai do poszukiwania mniej uczęszczanych dróg.

I tutaj wszedł do czatu Integromat.

Mów cicho i noś świetne narzędzie

Po dokładnej ocenie Calen.ai wybrał Integromat do zbudowania całej swojej aplikacji.

Zamiast używać Integromatu do automatyzacji procesów wewnętrznych, firma zdecydowała się na tworzenie aplikacji dla swoich klientów – i to zadziałało.

Dzięki Integromatowi pod maską każde żądanie użytkownika jest przetwarzane i dostarczane z odpowiednimi odpowiedziami, a wszystko to podczas wykonywania kluczowych zadań, takich jak:

  • Uzyskanie danych kontaktowych użytkownika (imię i nazwisko, numer telefonu)
  • Potwierdzanie daty i godziny wizyt
  • Umawianie spotkań

https://www.youtube.com/watch?v=9g1h3_xw3tg

Po początkowym sukcesie wykonali iterację swojego pierwszego chatbota konwersacyjnego, który działał na wielu platformach, w tym SMS, Facebook Messenger, Telegram i innych aplikacjach do wysyłania wiadomości tekstowych.

Integromat łączy ze sobą kilka aplikacji w celu tworzenia przepływów konwersacyjnych, ale także przenoszenia danych do odpowiednich systemów (CRM), tworzenia terminów (Kalendarz Google) oraz wysyłania przypomnień i powiadomień do klienta, gdy termin się zbliża.

Poniżej możesz zobaczyć przepływ, który zdobył ich uznanie Google. Jak widać, jest to złożona integracja między kilkoma aplikacjami, a jednocześnie łatwiejsze (i bardziej przystępne cenowo) rozwiązanie niż tworzenie i wysyłanie niestandardowego kodu.

Jak automatyzacja pozytywnie wpłynęła na działalność Calen.ai

Opierając się na Integromacie, Calen.ai opracował rozwiązania chatbotowe dla ponad 100 firm z kilku branż, w tym:

  • Salony samochodowe: automatyzacja rezerwacji jazd próbnych i obsługa do 75% rutynowych rozmów
  • Praktyki medyczne: filtrowanie rutynowych rozmów i przepuszczanie pilnych spraw
  • Kliniki stomatologiczne: aby zautomatyzować kampanie SMS dla ponad 20 klinik w 5 krajach in

Jak mówi Irakli Beselidze, założyciel firmy:

„Automatyzujemy rozmowy. Nie używamy Integromatu do automatyzacji naszych wewnętrznych procesów, ale raczej do tworzenia aplikacji dla naszych klientów. W naszym zespole nie mamy programistów ani programistów, a to ogromna oszczędność zasobów”.

Dzięki temu klienci otrzymują w pełni spersonalizowane rozwiązanie, które w razie potrzeby można rozbudowywać i dostosowywać. Pozwala to na głębsze skupienie się na komunikacji i marketingu, a nie na wypalaniu gotówki na zadaniach, które wymagają dedykowanych koderów.

Wniosek

Korzystając z Integromatu, Calen.ai jest w stanie szybko wdrażać klientów i dostarczać wyrafinowane rozwiązanie w zakresie spotkań, planowania i wsparcia.

Mamy nadzieję, że to studium przypadku zainspirowało Cię do tego, co jest możliwe. Jeśli masz ochotę na więcej inspirujących historii, które pokazują moc Integromatu, zapraszamy do zapoznania się z naszymi polecanymi studiami przypadków i przykładami użycia . Gdy zaczniesz, będzie to jednokierunkowa droga do lepszych procesów i produktów.

Miłej automatyzacji!