22 Ekscytujące przykłady automatyzacji marketingu dla innowacyjnych marketerów

W Internecie nie brakuje porad marketingowych, ale znalezienie przykładów zaawansowanej automatyzacji marketingu może być jak szukanie igły w stogu siana dla doświadczonych marketerów.

Od zbyt ogólnych wskazówek („Wyślij powitalne e-maile!”) do powierzchownych strategii („Automatyzacja wszystkiego!”), marketerzy często są pozostawieni samym sobie, jeśli chodzi o znajdowanie przydatnych treści do automatyzacji.

Dlatego postanowiliśmy stworzyć listę 22 wskazówek dotyczących automatyzacji marketingu, które możesz wdrożyć już dziś.

Przeprowadzą Cię one przez całą ścieżkę – od świadomości po raportowanie – i miejmy nadzieję, że pomogą Ci zwiększyć obciążenie pracą, dzięki czemu możesz skupić się na zadaniach generujących wartość.

Przykłady automatyzacji content marketingu

1. Wyciśnij jak najwięcej z jednego fragmentu treści

Jeśli chodzi o content marketing, pisanie posta na blogu to zaledwie pierwsza część pracy.

Nadal musisz przesyłać treści na różne platformy, promować je w mediach społecznościowych i zmieniać ich przeznaczenie na różne formaty.

Nie wszystko to można zautomatyzować, ponieważ ponowne wykorzystanie treści wymaga kreatywności i powinno być wykonane ze smakiem. Jednak inne zadania, takie jak cross-posting na różnych platformach, są dość proste.

Korzystając z Integromatu, możesz skonfigurować scenariusz automatycznego przesyłania treści z jednej platformy na drugą.

2. Przyciągnij uwagę użytkownika za pomocą filmów

Dzięki formatowi, który jest łatwiejszy w użyciu, treści wideo mogą zwiększyć ruch w witrynie o 87% .

Najtrudniejsza część w wymyśleniu przekonującej strategii marketingowej wideo jest związana z tworzeniem. Automatyzacja nie może zaplanować, napisać scenariusza ani nakręcić filmów za Ciebie, ale może pomóc w ich dystrybucji.

Powiązanie folderu w rozwiązaniu do przechowywania w chmurze z ulubioną platformą wideo — taką jak Vimeo — to łatwy sposób na zautomatyzowanie przesyłania i spędzenie większej ilości czasu na zadaniach, których nie można zautomatyzować.

Przykłady automatyzacji reklamy online

3. Oszczędzaj czas, wyświetlając reklamy na autopilocie

Wyświetlanie reklam online jest czasochłonne. Chociaż reklamy wyświetlają się samodzielnie, wymagają dużo pracy przed, po i w trakcie kampanii, w tym:

  • Tworzę tekst reklamy
  • Decydowanie, co do testu A/B
  • Wybieranie odbiorców
  • Planowanie przepływu
  • Monitorowanie wydajności
  • Analiza sukcesu

Automatyzacja może usprawnić to, co dzieje się z potencjalnymi klientami po wypełnieniu przez nich reklamy w formularzu kontaktowym. Na przykład potencjalni klienci mogą być automatycznie dodawani do Twojego CRM jako potencjalni klienci lub być zapisani do kampanii e-mailowej lub SMS-owej.

4. Wzmocnij swoją grę retargetingową

Powszechnie uważa się, że przekształcenie zupełnie obcego człowieka w płacącego klienta wymaga około ośmiu różnych punktów kontaktu.

Retargeting jest świetny do tego celu, generując punkty styku przy minimalnym zaangażowaniu z Twojej strony. Jednak wdrożenie może być trudne, w zależności od tego, z jakimi kontaktami potencjalni klienci mieli do czynienia w przeszłości.

Korzystając z Integromatu, możesz wykorzystać moduł „Stwórz Lookalike Audience” na Facebooku. Ten moduł pomoże Ci automatycznie budować odbiorców z list mailingowych lub innych kampanii, takich jak reklamy z formularzy Google Lead.

Innymi słowy, jest to zautomatyzowane rozwiązanie do łatwego retargetowania reklam Google Lead Form Ads do reklam na Facebooku.

Przykłady automatyzacji marketingu Lead Generation

5. Utrzymuj sprzedaż zadowoloną dzięki pełnemu, stabilnemu rurociągowi

Kluczową częścią pracy w marketingu jest relacja z zespołem sprzedaży. W firmach B2B marketerzy mają tendencję do ścisłej współpracy ze sprzedawcami i często są odpowiedzialni za generowanie dla nich leadów.

Stały napływ potencjalnych klientów może złagodzić wiele stresu związanego z tym związkiem. Planowanie nowych kampanii jest łatwiejsze, gdy wiesz, że przydział kwalifikowanych leadów marketingowych (MQL) jest wypełniany automatycznie co miesiąc.

Automatyzacja może w tym pomóc, łącząc narzędzie do generowania leadów, takie jak Dux-Soup, z Twoim CRM. Korzystając z poniższego szablonu, będziesz mógł stale dodawać nowych potencjalnych klientów i utrzymywać swoich znajomych z działu sprzedaży zajętych i na drodze do sukcesu.

6. Zamień zimne leady w ciepłe perspektywy

Pomyśl o wszystkich potencjalnych klientach, którzy nigdy nie dokonali konwersji i po prostu leżą tam jako wiersze CRM, marniejąc.

Te zimne kontakty można organizować w listy i wykorzystywać w określonych kampaniach. Pomyśl o niektórych profilach, których możesz użyć:

  • Leady, z którymi nie kontaktowano się od ponad sześciu miesięcy
  • Potencjalni klienci, którzy wspomnieli o brakującej funkcji, która została dodana
  • Odbiorcy zimnej poczty, którzy nigdy wcześniej nie odpowiedzieli

Listy te mogą być generowane automatycznie albo natywnie, jeśli pozwala na to Twój CRM, albo za pomocą platformy automatyzacji.

W Integromacie możesz konfigurować scenariusze, dodając różne filtry , od stwierdzeń „jeśli/lub” po operatory tekstowe i numeryczne, czas, daty, a nawet tablice.

7. Pozwól zadowolonym użytkownikom wykonać za Ciebie ciężkie podnoszenie

Innym kreatywnym sposobem wykorzystania istniejących danych jest zachęcenie obecnych klientów do promowania Twojego produktu.

Polecenia są skuteczne, a narzędzia takie jak ReferralHero lub TapMango mogą pomóc w stworzeniu dla nich jasno zdefiniowanego programu online.

Integromat pomoże Ci zautomatyzować część procesu polecania, przekierowując użytkowników na te platformy polecające – na przykład za pomocą formularzy. Aby to osiągnąć, możesz skorzystać z poniższego szablonu.

8. Poświęć więcej czasu na filmowanie, a mniej na organizowanie webinaru

Webinaria okazały się świetnymi kanałami marketingowymi do przyciągania klientów. Ale mają swoją cenę i wiążą się z wieloma powiązanymi zadaniami:

  • Promowanie przed wydarzeniem
  • Zbieranie adresów e-mail
  • Zapraszanie uczestników w dniu
  • Przypominanie i kontynuacja

Platformy webinarowe, takie jak Zoom i WebinarJam, ułatwiają to wszystko i można je bezproblemowo zintegrować z resztą stosu oprogramowania za pomocą automatyzacji.

Jednym z przykładów może być automatyczne dodawanie rejestrujących do narzędzia do webinarów bezpośrednio z CRM, unikając w ten sposób kłopotów z manipulowaniem plikami csv i innymi listami e-mailowymi.

9. Przekształć leady ze strony docelowej w kadencję

Landing pages to świetny sposób na dotarcie do konkretnych osób, AB testuje Twój przekaz i dociera do nowych segmentów klientów. Jednak generowane przez strony docelowe dane również mogą stać się nieporządne.

Śledzenie stron docelowych wymaga czasu, podobnie jak ustalenie, gdzie kończą subskrybenci.

Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest odcięcie pośrednika (czyli ciebie) trochę luzu. Dzięki automatyzacji będziesz mógł wysyłać subskrybentów strony docelowej bezpośrednio na swoją platformę e-mail marketingu, rejestrować ich w kadencji e-mail zaraz po zarejestrowaniu się i prowadzić działalność.

Przykłady automatyzacji e-mail marketingu

10. Przedstaw się serią e-maili

Mając najwyższy zwrot z inwestycji dla małych firm , nie możesz pozwolić sobie na zaniedbanie marketingu e-mailowego.

Choć może to brzmieć jak podstawowa rada, wysyłanie e-maili do nowych subskrybentów jest prostym, ale świetnym sposobem na wprowadzenie odbiorców i zapoznanie ich z Twoim produktem. Przypadkowo jest to idealny scenariusz automatyzacji.

Użyj swojej ulubionej platformy e-mail, aby zaprojektować i wysłać te e-maile, podczas gdy Integromat zadba o automatyczne rejestrowanie subskrybentów z wybranych przez Ciebie źródeł.

11. Pokaż swojemu zespołowi sprzedaży, że zimny e-mail nadal działa

Wbrew powszechnemu przekonaniu cold mail to nadal bardzo skuteczny sposób na generowanie leadów.

Platformy takie jak Lemlist i Growbots pomagają firmom tworzyć wysoce spersonalizowane zimne wiadomości e-mail i mogą być jeszcze bardziej zautomatyzowane za pomocą Integromatu.

Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest automatyczne tworzenie rekordów CRM, gdy na przykład zimny lead wchodzi w interakcję z kampanią. I tak – jest łatwo dostępny szablon Integromat, aby to osiągnąć.

12. Spraw, aby Twoi klienci poczuli się wyjątkowo dzięki poczcie ślimakowej

Zachwycanie klientów ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu jako marketera. Kiedy wszyscy robią to samo, osobiste pomysły muszą trafić w sedno.

Wysyłanie odręcznych notatek to przykład wysoce spersonalizowanego kontaktu, który możesz wypróbować z klientami.

Jeśli nie jesteś podekscytowany perspektywą ręcznego pisania i podpisywania dziesiątek pocztówek, nie martw się. Usługi takie jak thanks.io zapewniają usługę, która zajmie się tym za Ciebie.

W połączeniu z Integromat, leady mogą być pobierane bezpośrednio z CRM i dodawane do listy odbiorców, z którymi można się automatycznie kontaktować.

Tylko upewnij się, że adres znajduje się w Twoich rekordach CRM!

Przykłady automatyzacji marketingu w mediach społecznościowych

13. Publikuj wszędzie na raz

Czasami wydaje się, że platformy mediów społecznościowych pojawiają się co dwa lata. Zarządzanie Instagramem, Facebookiem, Twitterem i LinkedInem na nowych platformach może być uciążliwe.

Automatyzacja to świetny sposób na złagodzenie części tego obciążenia poprzez rozpowszechnianie statusów w mediach społecznościowych na różnych platformach.

Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź ten post, który opublikowaliśmy na temat tworzenia własnego systemu dystrybucji w mediach społecznościowych .

14. Automatycznie publikuj nowe produkty w mediach społecznościowych bez wpisywania słowa

Marketerzy e-commerce wśród nas wiedzą, że listy produktów stale pojawiają się i znikają.

W przypadku aktywnych sklepów oznacza to potencjalnie udostępnianie nowych produktów co tydzień lub więcej. To samo widzimy w przypadku marketerów afiliacyjnych, którzy na co dzień udostępniają linki do produktów.

Można to zautomatyzować za pomocą Integromatu, synchronizując sklep internetowy, arkusz kalkulacyjny i narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, takie jak Buffer .

Gdy tylko produkt zostanie dodany do cyfrowych półek, zostanie umieszczony w kolejce do udostępnienia w mediach społecznościowych bez konieczności angażowania się z Twojej strony.

15. Słuchaj, co ludzie mówią o Tobie w Internecie

Wiele działań marketingowych polega na trzymaniu ucha na ziemi w celu monitorowania konkurencji, trendów branżowych i pomysłów na kampanie. Oczywiście zajmuje to dużo czasu.

Narzędzia takie jak Mention czy Mediatoolkit pozwalają na pasywne monitorowanie wzmianek o Twojej marce online w mediach społecznościowych. Ale jeśli chodzi o bardziej złożone społeczności internetowe, takie jak Reddit, które świetnie nadają się do gromadzenia organicznych rozmów, sprawy mogą stać się ryzykowne, jeśli nie masz czasu na regularne przeglądanie witryny samodzielnie.

Jeśli nie, nie martw się, ponieważ przygotowaliśmy przewodnik, jak śledzić wzmianki o marce na Reddicie .

16. Wzbogać leady o informacje dostępne online

W zależności od wewnętrznych procesów Twojej firmy marketing może być odpowiedzialny za wszystko przed przekazaniem do sprzedaży.

Jeśli tak jest, możesz być odpowiedzialny za wypełnianie danych CRM, co nie tylko zajmuje dużo czasu, ale także jest absolutnie miażdżące.

Na szczęście odpowiednie dane są dostępne online, a jeśli nie jesteś fanem kopiowania i wklejania rzeczy z LinkedIn, możesz poprosić Integromat o zrobienie tego za Ciebie:

Przykłady automatyzacji zarządzania zespołem marketingowym

17. Informuj kolegów z działu sprzedaży, gdy pojawia się gorący potencjalny klient

Sprzedaż polega na uderzaniu w żelazko, gdy jest gorące, a jeśli nie chcesz osobiście kontaktować się z zespołem za każdym razem, gdy zgłasza się potencjalny klient, odpowiedzią jest automatyzacja.

Automatycznie wysyłając zachętę do współpracowników, gdy potencjalni klienci przechodzą przez potok, pomożesz im częściej i częściej zamykać.

Zaufaj nam, szczęśliwy zespół sprzedaży jest lepszy dla wszystkich.

18. Szybko zasilaj swoją listę rzeczy do zrobienia wiadomościami błyskawicznymi

Zespoły marketingowe muszą codziennie żonglować wieloma nadchodzącymi zadaniami, do tego stopnia, że stają się przytłoczone i przepracowane.

Chociaż automatyzacja nie może sprawić, że całe obciążenie zniknie, może być używana do przypominania Tobie i Twojemu zespołowi o tym, co należy zrobić .

W takim przypadku Integromat może pomóc w synchronizacji ulubionego narzędzia komunikacyjnego i listy rzeczy do zrobienia.

Możesz na przykład ustawić kanał „do zrobienia” dla swojego zespołu na Slack , w którym każda opublikowana wiadomość jest dodawana jako zadanie w ClickUp . Łatwy, prosty i bezproblemowy.

Przykłady automatyzacji analiz i raportowania

19. Zrób podsumowanie dnia przy porannej kawie

Jeśli śledzenie analityki internetowej jest częścią Twoich obowiązków, nie możesz sobie pozwolić na sprawdzanie jej co drugi tydzień – ale to nie znaczy, że powinieneś poświęcać cenne minuty na sprawdzanie każdego dnia samodzielnie.

Jeśli wolisz otrzymać krótkie podsumowanie, Integromat może pomóc w skonfigurowaniu automatycznej wiadomości.

Każdego ranka otrzymasz wczorajsze dane na swój Slack. To świetny sposób na otrzymanie podsumowania wielkości kęsa bez żadnego wysiłku z Twojej strony.

20. Dbaj o czystość danych marketingowych

Każdy współczesny marketer zgodziłby się, że kampanie powinny opierać się na danych. Oznacza to oczywiście, że dane, o których mowa, są czyste i uporządkowane.

Subskrybenci mogą łatwo zmieniać firmy i adresy e-mail, a Ty nie chcesz pozostać w tyle, gdy to się stanie.

Integromat może mieć na oku Twoich subskrybentów, automatycznie aktualizując w razie potrzeby zapisy w Twoim CRM.

21. Kto w co klika? Zautomatyzowane śledzenie adresów URL to nasza rola

Codziennie udostępniamy adresy URL, czy to w mediach społecznościowych, w postach na blogu, kampaniach reklamowych i innych.

Te linki to świetny sposób na zebranie informacji o tym, skąd pochodzi ruch, ile razy linki są klikane i które kanały działają najlepiej.

Narzędzia takie jak Rebrandly i Bitly pomagają śledzić Twoje adresy URL i można je łatwo ulepszyć za pomocą Integromatu, na przykład zbierając cenne dane w centralnym arkuszu kalkulacyjnym.

22. Stwórz kulturę zorientowaną na dane za pomocą pulpitów nawigacyjnych specyficznych dla kampanii campaign

Na tej liście przykładów automatyzacji marketingu wymieniliśmy wiele danych. Aby kultywować wewnętrznie kulturę zorientowaną na dane, dane powinny być dostępne dla całego zespołu.

Ogromne dashboardy nie zawsze są najbardziej efektywne, ponieważ zawierają zbyt dużo informacji. Z drugiej strony tworzenie wizualizacji specyficznych dla kampanii to świetny sposób na skupienie się na szczegółowych danych i szybkie zorientowanie się w wydajności zespołu.

Narzędzia takie jak Databox lub Qilk mogą pomóc w tworzeniu atrakcyjnych pulpitów nawigacyjnych do tego celu. W połączeniu z Integromat możesz zsynchronizować je z innymi narzędziami ze swojego stosu technologicznego, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat swoich działań marketingowych.

Wniosek

Gratulacje, udało Ci się przejść przez całą listę! Teraz zatrzymaj się na chwilę i wyobraź sobie, że musisz to wszystko robić ręcznie.

Marketing to niezwykle zróżnicowana dziedzina biznesu i nie musisz robić tego wszystkiego sam.

Przy tak wielu możliwościach na całej ścieżce automatyzacja może pomóc w realizacji pomysłów, których utrzymanie wymagałoby dziesiątek pracowników, za ułamek kosztów.

Dołącz do naszej społeczności Integromat na Facebooku, aby uzyskać więcej pomysłów i podzielić się własnymi przykładami automatyzacji marketingu z innymi marketerami.

Miłej automatyzacji!