Praca zdalna, hybrydowa czy biurowa? Łatwiej jest z aplikacjami bez kodu

Gdy biura są ponownie otwierane, firmy nie trzymają się jednej formuły. Wiele z nich stosuje modele hybrydowe, w których pracownicy dzielą czas między dom a biuro. Niektórzy pozostają w 100% oddaleni. Inni zwracają pełną siłę roboczą do biur, z większym naciskiem na cyfryzację.

Niezależnie od modelu, jedno jest pewne: technologia jest bardziej niż kiedykolwiek kluczowa dla zdolności organizacji do mądrzejszej i bardziej efektywnej pracy. W szczególności organizacje potrzebują technologii, które można dostosować do konkretnych potrzeb biznesowych. Na przykład kierownik sklepu detalicznego może potrzebować sposobu na zapewnienie lepszych praktyk sanitarnych, a pracownicy biurowi mogą potrzebować utworzyć aplikację do zarządzania rezerwacjami biurka.

Google Workspace może pomóc, łącząc w jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do wykonywania zadań , w tym możliwość tworzenia niestandardowych aplikacji i automatyzacji za pomocą AppSheet . AppSheet, platforma programistyczna Google Cloud niewymagająca kodu, pozwala pracownikom — nawet tym bez doświadczenia w programowaniu — odzyskać swój czas i talent , tworząc niestandardowe aplikacje i automatyzacje.

Tworzenie rozwiązań za pomocą AppSheet jest często prostsze i szybsze niż tradycyjne kodowanie, ponieważ AppSheet wykorzystuje doświadczenie Google w zakresie uczenia maszynowego, aby pomóc Ci szybko przejść od pomysłu do rozwiązania, pomagając Twojej firmie dostosować się do tempa i elastyczności wymaganej w dzisiejszym środowisku. W tym artykule dowiemy się, jak używać AppSheet do tworzenia niestandardowych rozwiązań, które pomogą Twojej firmie dostosować się do zmieniających się potrzeb biznesowych. Aby to zilustrować, skupimy się na przypadku użycia, z którym boryka się wiele firm: rezerwacji i zarządzaniu salami konferencyjnymi i innymi zasobami biurowymi , ale ten proces można łatwo dostosować do wielu różnych przypadków użycia, od aplikacji do odbioru detalicznego po raportowanie incydentów i więcej .

Uprość i scentralizuj dzięki aplikacjom

Pierwszą rzeczą do rozważenia jest to, czy Twoim rozwiązaniem najlepiej zarządzać za pomocą niestandardowego interfejsu. Jeśli próbujesz uprościć komuś proces, taki jak inspekcje lub śledzenie zapasów , albo scentralizować informacje, takie jak portale zasobów lub kalendarze wydarzeń , najlepszym rozwiązaniem jest utworzenie niestandardowej aplikacji.

Dla tej przykładowej aplikacji stworzyliśmy prosty Arkusz Google do przechowywania naszych danych zaplecza. Arkusze są idealnym backendowym źródłem danych, gdy wiemy, że ilość danych nie wzrośnie wykładniczo, zwłaszcza w przypadku pilotażu do pierwszego biura lub grupy użytkowników. W razie potrzeby możemy bezproblemowo przełączyć nasze dane do skalowalnej bazy danych Google Cloud SQL lub innej bazy danych.

Przykładowa aplikacja zawiera kilka arkuszy roboczych do zarządzania różnymi budynkami, pomieszczeniami, punktami kontrolnymi i osobami (w tym ich rolami).

1.jpg

Możemy zbudować aplikację w AppSheet bezpośrednio z naszego Arkusza, wybierając Narzędzia > AppSheet > Utwórz aplikację.

Po utworzeniu naszej aplikacji widzimy przegląd danych, które połączyliśmy, jak fragmenty danych są ze sobą powiązane, widoki prezentowane użytkownikowi oraz interaktywny podgląd aplikacji na żywo. Dopracowanie aplikacji jest intuicyjne. Na przykład podczas wprowadzania słów kluczowych AppSheet wyświetla odpowiednie opcje funkcjonalności, które można dodatkowo dostosować. Jeśli mamy dane adresowe lub lokalizacyjne, są one automatycznie przekształcane w widok mapy, który możemy dalej dostosowywać.

Nasza aplikacja do zarządzania biurem będzie oferować kierownikom budynków i personelowi sprzątającemu funkcje administracyjne do zarządzania sprzętem, harmonogramami dezynfekcji i informacjami o konserwacji, a także zaoferuje pracownikom widoki umożliwiające sprawdzanie obłożenia i bezpieczne rezerwowanie biurek i sprzętu.

2.jpg

Otwarcie biura, a następnie pokoju w aplikacji daje nam przegląd zarówno planu piętra, jak i obłożenia oraz rezerwacji przestrzeni i wyposażenia w pokoju.

3.jpg

Użytkownicy mogą następnie rezerwować miejsca i sprzęt w aplikacji bez konieczności wyszukiwania formularza lub strony w intranecie, a nawet logowania się na komputerze służbowym. Rezerwacja to procedura automatyzacji w AppSheet, która po uruchomieniu wykonuje wstępnie skonfigurowane działania.

4.jpg

Jak pokazano na powyższym zrzucie ekranu, gdy akcja jest wyzwalana przez naciśnięcie przycisku w aplikacji, zeskanowanie kodu QR lub dotknięcie tagu RFC, akcja po prostu ustawia kolumny „Zarezerwowane przez” i „Zarezerwowane w” na bieżące użytkownik i sygnatura czasowa.

Usprawnij dzięki automatyzacji

AppSheet Automation, który niedawno został ogólnie udostępniony , pozwala jeszcze bardziej zredukować powtarzalne zadania i usprawnić procesy.

W tym przykładzie jednym z wyzwań, które możesz napotkać, jest to, że użytkownicy często zapominają zwolnić biurko lub zasób po zakończeniu, co oznacza, że te rezerwacje pozostają zablokowane, dopóki administrator nie zwolni wszystkich zablokowanych rezerwacji. Jednak ważne jest również, aby zasoby nie były natychmiast zwalniane, ponieważ najpierw muszą zostać wyczyszczone i wyleczone, zanim zostaną udostępnione nowym użytkownikom.

AppSheet Automation może rozwiązać to wyzwanie, okresowo sprawdzając wszystkie zasoby, które zostały zarezerwowane na dłużej niż cztery godziny, a następnie ostrzegając użytkownika, aby albo ponownie je zarezerwował, albo zwolnił do wyczyszczenia. Jeśli nie ma odpowiedzi, automatyzacja może wywołać wyczyszczenie zasobów, a następnie zwolnienie.

5.jpg

Możemy skonfigurować to jako zdarzenie cykliczne i stworzyć bota, który wysyła powiadomienia i wyzwala akcje na podstawie danych wejściowych użytkownika (lub braku danych wejściowych).

Optymalizuj pod kątem wielu ról

Tworzenie aplikacji dla jednego użytkownika to jedno, a tworzenie aplikacji, która odpowiada potrzebom wielu typów użytkowników, to co innego. AppSheet zapewnia ochronę przed tego rodzaju złożonością, ponieważ umożliwia budowanie wielu ról w jednej aplikacji.

Na przykład w naszej aplikacji do zarządzania biurem kierownik biura może mieć określony widok i pulpit nawigacyjny, a pracownicy w biurze mogą mieć własne widoki i funkcje z przodu i na środku. Umożliwia to automatyzację zadań dla wszystkich typów użytkowników za pomocą jednej aplikacji.

Podobnie AppSheet Automation umożliwia łatwe reagowanie na zmiany danych w czasie rzeczywistym, wysyłanie powiadomień do grup użytkowników i inicjowanie dodatkowych przepływów pracy przy użyciu danych udostępnianych między aplikacją a użytkownikami. Jeśli grupa musi zarezerwować przestrzeń konferencyjną na przykład na ważne, późne spotkanie, może wystąpić efekt domina w wielu grupach użytkowników. Możliwość zautomatyzowania wszystkich tych aktualizacji i interakcji może ostatecznie zaoszczędzić wiele czasu i wysiłku.

AppSheet obsługuje również zaawansowane funkcje, takie jak kody QR, NFC i integracja czujnika bluetooth. Może to pomóc użytkownikom zameldować się w lokalizacjach lub obszarach roboczych, dodatkowo usprawniając zadanie polegające na pomaganiu ludziom w bezpiecznej nawigacji i współpracy w biurze.

6.jpg

Rozwiązania o znaczeniu krytycznym, szybsze niż kiedykolwiek

W przeszłości typ aplikacji omawiany w tym artykule wymagał centralnego magazynu danych, dystrybucji do określonych grup użytkowników, możliwości zarządzania i pulpitu nawigacyjnego, a także integracji czujników smartfona na potrzeby NFC i przechwytywania obrazów. Wymagałoby to gigantycznego projektu wdrożeniowego i zespołu profesjonalnych programistów.

Ale bez kodu można skutecznie zaprojektować i wdrożyć te wymagania w ciągu kilku godzin i dni, a nie miesięcy i lat. Zmiany można wprowadzać na bieżąco w dowolnej przeglądarce, w tym udostępniać użytkownikom nowe wersje. Chociaż AppSheet umożliwia budowanie aplikacji i automatyzację cyfrową każdemu pracownikowi wiedzy, zawiera również solidne mechanizmy kontroli bezpieczeństwa i nadzoru, dzięki czemu zarządzając powrotem pracowników do biura, nie zaniedbujesz bezpieczeństwa IT.

Już dziś wypróbuj bezpłatnie własną aplikację umożliwiającą powrót do biura w witrynie AppSheet.com lub zapoznaj się i skopiuj naszą przykładową aplikację .