Instagram for Business Automation: wskazówki i najlepsze praktyki

Oferujący miliard użytkowników , Instagram jest nieunikniony w dzisiejszym krajobrazie mediów społecznościowych.

Oczywiście ta ogromna baza użytkowników zmieniła platformę w magnes na dolary reklamowe. Aby pomóc firmom promować swoje produkty i usługi, firma wprowadziła zestaw narzędzi, znany jako „ Instagram for Business ”.

Instagram dla firm jest zwykle używany do umieszczania reklam, promowania publikacji, wprowadzania nowych produktów i docierania do większej liczby osób. Ponadto umożliwia dostęp do kluczowych funkcji Instagrama, takich jak:

  • Zakupy na Instagramie
  • Przypięte komentarze
  • Przycisk wezwania do działania
  • Spostrzeżenia na Instagramie

Krótko mówiąc, Instagram dla Firm to świetne narzędzie do poprawy działań marketingowych w mediach społecznościowych. Jednak prowadzenie udanego konta na Instagramie wiąże się również z wieloma zadaniami:

  • Wymyślanie strategii treści i kalendarza
  • Robienie zdjęć i filmów do postów
  • Edytowanie i wybieranie, które wizualizacje zostaną opublikowane
  • Tworzenie treści postów i wybieranie hashtagów
  • Zachowaj spójność z harmonogramem księgowania
  • Monitorowanie aktualnych trendów i konkurencji
  • Zarządzanie komentarzami, DM i innymi zapytaniami

Sprawy mogą szybko stać się przytłaczające, zwłaszcza jeśli nie masz dedykowanego menedżera mediów społecznościowych, który by się tym wszystkim zajął.

Jednym ze sposobów, w jaki firmy mogą zmniejszyć część tego obciążenia, jest wykorzystanie automatyzacji. Automatyzując powtarzanie, możesz skoncentrować swoje wysiłki na zadaniach, które wymagają bardziej kreatywnego, ludzkiego wkładu.

Korzyści z automatyzacji Instagrama dla Firm

Automatyzacja działa najlepiej, gdy jest stosowana do powtarzających się zadań, które trzeba uruchamiać cyklicznie.

Mając to na uwadze, automatyzacja przydaje się, aby sprostać typowym wyzwaniom, przed którymi stają firmy podczas korzystania z Instagram for Business.

Spójrzmy na korzyści z tego płynące.

Ułatwienie monitoringu społecznego i słuchania

Monitoring społecznościowy stał się istotną częścią mediów społecznościowych. Niezależnie od tego, czy chodzi o kurację treścią, czy monitorowanie wzmianek o marce, ważne jest, aby być na bieżąco z tym, co się dzieje.

Niestety śledzenie trendów, treści i wzmianek wymaga czasu.

Automatyzacja może Ci pomóc, monitorując odbiorców i branżę, dostarczając Ci danych, których potrzebujesz, aby być na bieżąco.

Zbieranie informacji w mgnieniu oka

Instagram dla Firm może dostarczyć Ci mnóstwo danych, które pomogą Ci w realizacji Twojej strategii i lepszym zrozumieniu odbiorców. Zagłębiając się w te spostrzeżenia, będziesz w stanie zebrać wiele informacji, w tym:

  • Kiedy jest najlepszy czas na publikowanie
  • Które posty najbardziej podobają się Twoim odbiorcom
  • Jaka jest Twoja idealna częstotliwość publikowania
  • Co napędza rejestracje lub zaangażowanie?

Te dane pomogą ulepszyć Twoją strategię na Instagramie, a automatyzacja to sposób na uniknięcie wydawania dodatkowych zasobów na ich zbieranie i filtrowanie.

Uproszczenie kampanii reklamowych

Instagram pozwala na dużą różnorodność opcji reklamowych, takich jak:

  • Reklamy fotograficzne i wideo
  • Reklamy karuzelowe
  • Reklamy artykułów
  • Przeglądaj reklamy
  • Reklamy IGTV
  • Reklamy produktowe na Instagramie

Jednak reklamy na Instagramie są zwykle znacznie droższe niż ich odpowiedniki. Jeśli dbasz o budżet, reklamy będą wymagały szczególnej uwagi.

Automatyzacja może uruchomić i zmierzyć skuteczność kampanii, usuwając niektóre ludzkie uprzedzenia, które pokazują, kiedy w grę wchodzą pieniądze.

Przyjmując podejście „tylko fakty”, możesz osiągnąć większy sukces w wysiłkach związanych z optymalizacją reklam.

Identyfikowanie wartościowych obserwujących i możliwości partnerstwa

Wraz z monitorowaniem trendów i konkurencji, media społecznościowe są idealnym medium do tworzenia wspólnych działań.

Promowanie swoich produktów na Instagramie to świetny sposób na zwiększenie ekspozycji i stworzenie dowodu społecznego, od wpływowych osób po partnerstwa z markami.

W rzeczywistości badania wykazały, że 58% użytkowników Instagrama bardziej zainteresowało się marką lub produktem po obejrzeniu go w Stories.

Tworzenie markowych treści, współpraca z twórcami lub przeprogramowywanie to sposoby na zaangażowanie użytkowników w treści, które już konsumują.

Ale od czego zacząć? Jeśli nie masz czasu na spędzenie całego dnia na Instagramie, automatyzacja może pomóc, identyfikując te możliwości na podstawie danych.

Sortowanie przychodzących próśb i komentarzy

Zbyt wiele osób ślizga się na Twoich czatach? Choć brzmi to jak niezły problem dla firmy, może szybko stać się przytłaczający.

Instagram dla firm oferuje wygodny system zakładek głównych / ogólnych , który sortuje te wiadomości, aby zidentyfikować najlepsze możliwości. Automatyzacja może posunąć się dalej; przykładem tego jest filtrowanie wiadomości według słów kluczowych.

Począwszy od automatyzacji Instagram for Business

Automatyzację Instagram for Business można wykonać na różne sposoby:

  • Natywne funkcje Instagrama dla Firm
  • Narzędzia specjalistyczne
  • Platformy automatyzacji

Każdy ma swoje plusy i minusy i należy go stosować w zależności od celów i potrzeb.

Aby pokazać, jak zautomatyzować Instagram dla Firm, wybraliśmy trzy problemy, z którymi boryka się większość użytkowników:

  • Regularne publikowanie dużej ilości treści
  • Udostępnianie treści na wielu platformach
  • Zbieranie kluczowych danych, aby wspomóc strategiczny proces podejmowania decyzji

Wskoczmy do tego.

Utwórz kalendarz treści, aby przygotować posty z wyprzedzeniem

Jedną z najtrudniejszych rzeczy związanych z odniesieniem sukcesu w mediach społecznościowych jest zachowanie spójności.

Marki publikują publikacje średnio 29,7 razy w miesiącu . Podobna objętość może być trudna do utrzymania na dłuższą metę ze względu na różnorodność związanych z tym zadań:

  • Wymyślanie pomysłów
  • Tworzenie wysokiej jakości zdjęć i filmów
  • Tworzenie kopii postu
  • Eksperymentowanie z różnymi czasami publikacji

Na szczęście istnieją zautomatyzowane rozwiązania, które w tym pomagają.

1. Natywna funkcja publikowania: Facebook dla firm

Facebook for Business to natywne narzędzie do planowania treści do zarządzania interfejsem Instagram for Business.

Możesz na nim polegać, aby planować nadchodzące posty i publikować je we wcześniej ustalonym dniu i czasie.

Jest to prawdopodobnie najłatwiejszy sposób na zaplanowanie postów. Interfejs jest prosty, łatwo dostępny i wykonuje zadanie. Jest również bezpłatny.

Jednak może brakować głębi personalizacji, jeśli próbujesz osiągnąć maksymalne wyniki.

facebook-for-business-posts-dashboard Źródło obrazu: Facebook dla firm

2. Specjalistyczne narzędzia do planowania treści: Buffer, Hootsuite

Jeśli chcesz wejść nieco głębiej i uzyskać dostęp do większej liczby funkcji, narzędzia do planowania zawartości, takie jak Buffer lub Hootsuite, są w zasięgu ręki.

Umożliwiają one planowanie postów do publikacji, a także zawierają dodatkowe funkcje, w tym:

  • Edytowanie obrazu
  • Posty spostrzeżenia
  • Inteligentne rekomendacje
  • Monitorowanie trendów

Buffer i Hootsuite są zalecane w przypadku, gdy publikujesz również treści na innych platformach lub jeśli zarządzasz różnymi markami i potrzebujesz jednego pulpitu nawigacyjnego.

Z drugiej strony możesz uznać je za zbyt drogie, jeśli prowadzisz małą operację.

hootsuite-zawartość-kalendarz-instagram Źródło obrazu: The Verge

3. Platforma automatyzacji: Integromat

Platformy automatyzacji mogą służyć do automatyzacji Instagram for Business.

Dzięki Integromat możesz połączyć Instagram for Business z innymi aplikacjami i stworzyć praktycznie każdy zautomatyzowany przepływ pracy, o jakim tylko pomyślisz.

Najlepiej nadaje się do:

  • Sprytni użytkownicy, którzy chcą mieć całkowitą kontrolę nad swoimi niestandardowymi zautomatyzowanymi przepływami pracy
  • Zespoły dbające o budżet, które nie chcą przepłacać za funkcje, z których nie będą korzystać

Integromat oferuje również szablony, które można zautomatyzować w ciągu kilku minut, oszczędzając cenne zasoby wdrożeniowe od samego początku.

Użyj tego szablonu, aby utworzyć post na Instagramie z pliku z Dysku Google za każdym razem, gdy do nowego arkusza kalkulacyjnego Arkuszy Google zostanie dodany nowy wiersz.

instagram-google-sheets-drive-automation-integromat

Udostępniaj swoje treści na różnych platformach

Instagram jest bardzo popularny, ale Twoi odbiorcy najprawdopodobniej są również aktywni na innych platformach społecznościowych.

W rzeczywistości tylko 1% użytkowników Instagrama nie korzysta z innych platform społecznościowych .

Aby pokryć swoje podstawy, większość firm robi bardzo prostą rzecz: udostępnia treści na różnych platformach.

Jednak zmiana przeznaczenia treści wymaga czasu i energii. Musisz dostosować go do różnych formatów, stworzyć jego wariacje i opublikować.

Można to zrobić mając na uwadze dwa główne cele:

  • Promowanie swoich postów na Instagramie gdzie indziej, aby zwiększyć ich zasięg
  • Zmiana przeznaczenia postów na Instagramie na platformach społecznościowych

Spójrzmy na przykład dla każdego.

1. Promowanie swoich postów na Instagramie gdzie indziej, aby zwiększyć ich zasięg

Jedną z głównych trudności w zarządzaniu kanałami mediów społecznościowych jest zdobycie trakcji i przyciągnięcie użytkowników do Twoich treści.

Płacenie za reklamy zawsze jest możliwe, ale zastanówmy się, jak automatyzacja może pomóc bez rozbijania banku.

Jednym ze sposobów promowania swoich treści jest udostępnianie ich odpowiednim społecznościom w Internecie. W zależności od branży może to oznaczać:

  • Grupy na Facebooku
  • Specjalistyczne subreddity
  • Fora i społeczności internetowe
  • Platformy pytań i odpowiedzi, takie jak Quora

Można to zautomatyzować, tworząc listę odpowiednich przestrzeni online i automatycznie publikując tam nowe treści.

Należy oczywiście uważać, aby nie wyglądać na spamera, ale może to służyć jako świetna baza dla automatycznej maszyny promocyjnej na Instagramie.

Użyj tego szablonu, aby automatycznie publikować nowe zdjęcia z Instagrama, które przesyłasz do wybranej grupy na Facebooku.

instagram-facebook-group-automation-integromat

2. Zmiana przeznaczenia postów na Instagramie na platformach społecznościowych

Drugim celem jest publikowanie treści bezpośrednio na innych platformach.

Ponieważ tworzysz treści na Instagram, szkoda byłoby nie udostępniać ich na przykład swoim obserwatorom na Facebooku i Twitterze.

To jest podręcznikowy przypadek użycia automatyzacji.

Posty są już przygotowane i wystarczy je skopiować i wkleić na inne platformy, które automatyzacja może za Ciebie obsłużyć. Podobnie jak w przypadku planowania treści, można to zrobić na trzy różne sposoby:

  • Facebook dla Firm: Jeśli zamieszczasz tylko posty na Facebooku i Instagramie
  • Narzędzia do planowania: jeśli chcesz zarządzać różnymi platformami w jednym miejscu
  • Integromat: jeśli chcesz automatycznie publikować posty na dowolnej platformie po niższych kosztach

Użyj tego szablonu, aby automatycznie publikować na Twitterze nowe zdjęcia, które przesyłasz na Instagram.

instagram-dla-firm-twitter-automatyka-integromat

Zbieraj spostrzeżenia i ulepszaj swoją strategię w mediach społecznościowych

Jeśli prowadzenie mediów społecznościowych przypomina grę w zgadywanie, robisz to źle.

Twoja strategia powinna opierać się na danych.

Ponadto musisz wziąć pod uwagę sukces swoich poprzednich wysiłków, aby podejmować świadome decyzje w przyszłości.

Na szczęście Instagram dla Firm zawiera obszerne informacje na temat Twoich postów i wyników kampanii.

Pulpit nawigacyjny Instagrama-dla-biznesu Źródło obrazu: Dziennik wyszukiwarki

Pozwalają one dowiedzieć się więcej o następujących kwestiach:

  • Twoi odbiorcy
  • Jak wygląda zaangażowanie (polubienia, komentarze, obserwacje)
  • Najlepszy czas na publikację

Chociaż są to cenne informacje, czy nie wydaje się, że sprawdzenie ich zajmuje zbyt wiele czasu?

Co najważniejsze: nie jesteś zmęczony tym, że musisz to robić?

Integromat może Ci pomóc, automatycznie przesyłając te informacje w dowolne miejsce.

Oto kilka przykładów projektów, które możesz wdrożyć:

  • Otrzymywanie w każdy piątek e-mailem podsumowania Twoich tygodniowych wyników
  • Budowanie niestandardowego panelu mediów społecznościowych, aby wyświetlać swoje postępy
  • Sporządzanie wykresu korelującego dzień i godzinę publikacji oraz zaangażowanie
  • Identyfikowanie nowych głośnych obserwujących lub zaangażowanie w potencjalny zasięg

Przekazywanie statystyk z Instagrama dla Firm do Arkuszy Google to świetny i łatwy początek.

Użyj tego szablonu, aby automatycznie zapisywać informacje o multimediach z Instagrama w Arkuszach Google.

instagram-dla-biznesu-google-arkusze-automatyka-integromat

Wniosek

Chociaż nie wszystko powinno być zautomatyzowane, każda firma może skorzystać na automatyzacji Instagrama.

Na przykład sklep z meblami rzemieślniczymi może ustawić filtr w swoich wiadomościach prywatnych i automatycznie uruchomić wysłanie formularza cyfrowego, gdy w wiadomości pojawi się słowo „budżet”.

Innym przykładem może być siłownia bokserska konfigurująca alert za każdym razem, gdy jeden z jej konkurencyjnych bokserów zostanie wymieniony na Instagramie.

Możliwości są prawie nieograniczone.

Kluczem jest skupienie się na automatyzacji generującej wartość, która pozwala zaoszczędzić czas. Z kolei będziesz mógł skupić się na:

  • Budowanie społeczności z odbiorcami
  • Angażowanie użytkowników i pozostawanie responsywnym
  • Wymyślanie świetnych treści
  • Interpretowanie zebranych danych w celu poprawy Twojej strategii

Instagram to świetna platforma do łączenia się z odbiorcami, ulepszania wiadomości i generowania biznesu.

Zautomatyzuj Instagram i skoncentruj się na dostarczaniu ludzkiego dotyku – nie zawiedziesz się!