Ponad 20 korzyści z automatyzacji sprzedaży, których żaden sprzedawca nie może zignorować w 2021 roku

Sprzedawcy są notorycznie zajęci, zawsze przychodzą i wychodzą ze spotkań i cały dzień żonglują zadaniami.

To część ekscytacji, a także to, co przyciąga wielu do tego zawodu. Jednak to, że jesteś zajęty, nie oznacza, że jesteś produktywny.

Badania pokazują, że sprzedawcy spędzają 64% czasu na zadaniach niezwiązanych ze sprzedażą , takich jak:

  • Wysyłać maile
  • Uczestnictwo w spotkaniach i przeglądach
  • Zbieranie danych, aktualizacja CRM
  • Poszukiwanie leadów, kwalifikowanie firm
  • Wymyślanie dokumentów i prezentacji

Przydatny może być tutaj mały kontekst. Przeciętny specjalista ds. Sprzedaży w USA pracuje 40 godzin tygodniowo (z czego 15 spędza na sprzedaży) i zarabia 12 000 USD rocznie na prowizjach .

Biorąc to pod uwagę, jaki wpływ miałoby zwiększenie ilości czasu spędzanego na zadaniach sprzedażowych?

W wielu przypadkach skutkiem byłoby więcej pieniędzy w ich kieszeniach.

Rozumiemy, że większość zadań niezwiązanych ze sprzedażą odgrywa rolę w sukcesie sprzedaży. Mimo to nie wszystkie z nich wymagają zaangażowania człowieka. W tym miejscu do gry wkracza automatyzacja sprzedaży.

Co to jest automatyzacja sprzedaży?

Automatyzacja sprzedaży polega na usprawnieniu nudnych, uciążliwych zadań, które wypełniają dni sprzedawców. Używając oprogramowania do automatyzacji procesów, specjaliści ds. Sprzedaży mogą skupić się na tym, co najważniejsze: sprzedaży.

Wdrażanie automatyzacji sprzedaży może początkowo wydawać się zniechęcające, ale wcale nie musi. Zespoły sprzedaży mogą na różne sposoby wykorzystać automatyzację, w tym:

  • Korzystanie z natywnych funkcji automatyzacji w ich aktualnym stosie oprogramowania (CRM, spotkania wideo)
  • Zakup dedykowanych narzędzi, które automatyzują określone procesy (oprogramowanie do automatyzacji poczty e-mail, zautomatyzowane narzędzia do poszukiwań, platformy do automatyzacji sprzedaży)
  • Przyjęcie platform automatyzacji do konfiguracji zautomatyzowanych procesów (Integromat)

Zalecamy każdemu eksperymentowanie z różnymi programami i metodami automatyzacji sprzedaży, zanim zdecydują się na jedno. Większość rozwiązań można przetestować bezpłatnie, co może pomóc w dokonaniu właściwego wyboru.

Skoro już mamy podstawy, przyjrzyjmy się ponad 20 zaletom wdrożenia automatyzacji sprzedaży w Twojej organizacji.

Ponad 20 korzyści z automatyzacji sprzedaży

Aby uczynić listę łatwiejszą do przyswojenia, podzieliliśmy ją na pięć kategorii:

  • Automatyzacja generowania potencjalnych klientów
  • Automatyzacja produktywności sprzedaży
  • Automatyzacja marki osobistej
  • Automatyzacja zamykania transakcji
  • Automatyzacja procesów zespołu sprzedaży

Te obszary są kluczem do sukcesu w sprzedaży, ale zacznijmy od tego, którego obawia się większość: bestii znanej jako generowanie leadów.

Automatyzacja generowania potencjalnych klientów

Utrzymanie lejka sprzedaży pełnego potencjalnych klientów jest kluczowe dla każdego przedstawiciela handlowego.

Nie zawsze odpowiadasz za to, ale w takim przypadku automatyzacja może pomóc.

1. Automatyczne uzyskiwanie ciągłego napływu leadów

Ręczne poszukiwania to męczące zadanie. Jeśli nie jesteś pobłogosławiony tym, że ktoś robi za ciebie chrząknięcie, są szanse, że spędzasz dużo czasu na tym zadaniu.

Wiele osób robi przewijanie LinkedIn w celu gromadzenia potencjalnych klientów, ale wymaga to czasu. Za dużo tego.

Na szczęście istnieje kilka narzędzi do automatyzacji, które ułatwiają pozyskiwanie klientów na LinkedIn.

Dux-Soup to chyba najbardziej znana zupa, która pozwala:

  • Łącz się automatycznie z innymi członkami LinkedIn
  • Odwiedź profile
  • Wysyłaj spersonalizowane wiadomości automatycznie

Kluczowy wniosek : działaj ostrożnie. Ludzie zostali wcześniej zablokowani na LinkedIn za nadmierne używanie zautomatyzowanych narzędzi do wyszukiwania.

To powiedziawszy, Dux-Soup jest potężnym narzędziem poszukiwawczym, zwłaszcza w połączeniu z platformą automatyzacji, taką jak Integromat.

możliwości-duxsoup-integromat Źródło obrazu: zupa Dux

2. Stworzenie maszyny do wysyłania „cold mailingu”

Wbrew powszechnemu przekonaniu, cold email żyje i działa. Przy średnim współczynniku otwarcia wynoszącym 27% , w niektórych branżach przewyższa on nawet e-maile transakcyjne.

Z drugiej strony „cold mailing” wymaga czasu. Ponadto ścieżka wykonania może być niechlujna, ponieważ jest to wymagane:

  • Śledzenie i segmentacja odbiorców
  • Pisanie kopii wiadomości e-mail
  • Testy A / B
  • Gromadzenie analiz i raportów

Dedykowane platformy, takie jak Lemlist i Growbots, ułatwiają ten proces, automatyzując zadania wysyłania wiadomości e-mail na zimno, takie jak budowanie urzędu domeny, pisanie kopii i szczegółowe raportowanie.

Kluczowe podejście : w przypadku cold maili należy pamiętać o lokalnych przepisach dotyczących prywatności danych. Należą do nich RODO w strefie euro czy PIPEDA w Kanadzie. Przeprowadź badania, zanim wyślesz e-mailem zimne kontakty

3. Wzbogacanie leadów i pozyskiwanie informacji o firmie

Dawno już minęły czasy, kiedy sprzedawcy po prostu podnosili telefon i niespodziewanie dzwonili do potencjalnych klientów, jakoś „uskrzydlając”.

W dzisiejszych czasach dużo się dzieje, zanim nawet e-mail zostanie wysłany:

  • Wyszukiwanie firmy w Internecie
  • Ustalenie, czy produkt lub usługa są odpowiednie
  • Kopiowanie i wklejanie danych w CRM
  • Szukam ważnych informacji do poruszenia

Niektóre z tych zadań można zautomatyzować, ponieważ wiele informacji jest łatwo dostępnych w Internecie.

Na przykład narzędzia takie jak Clearbit czy Snov.io pozwalają wzbogacać leady o zweryfikowane dane.

Ponadto możesz użyć Integromat, aby automatycznie dodać informacje kontaktowe LinkedIn do swojego CRM .

4. Poprawa jakości leadów poprzez ich kwalifikowanie

Niewiele rzeczy jest bardziej frustrujących niż wskakiwanie na telefon i uświadomienie sobie, że nigdzie się to nie uda, ponieważ perspektywa nie pasuje.

Może to być spowodowane różnymi przyczynami, w tym:

  • Budżet perspektywy jest niewystarczający
  • Perspektywa źle zrozumiała produkt
  • Brakuje krytycznej funkcji
  • Sprzedaż jest niezgodna z marketingiem

Zawsze będą występować sporadyczne rozbieżności, ale ryzyko to można zmniejszyć, kwalifikując potencjalnych klientów.

Dwa skuteczne i możliwe do zautomatyzowania sposoby to wykorzystanie formularzy i punktacji potencjalnych klientów.

Formularze to świetny sposób na zadawanie pytań kwalifikujących bez poświęcania na to czasu.

Automatycznie kierując potencjalnych klientów do formularza, możesz zakwalifikować ich na podstawie ich odpowiedzi. Logicznie rzecz biorąc, będziesz szedł naprzód tylko z najlepszymi.

Alternatywnie, punktacja leadów to sposób na ustalenie priorytetów potencjalnych klientów na podstawie zachowania i profilu. Funkcje oceniania potencjalnych klientów często znajdują się w CRM. Umożliwiają one przypisywanie punktów i sortowanie potencjalnych klientów na podstawie prawdopodobieństwa konwersji.

Ponadto zauważysz mniejsze tarcia między sprzedażą a marketingiem.

przykład-punktacji-leadów-Salesforce Źródło obrazu: Salesforce

5. Zapewnienie, że nie wylądujesz w folderze spamu

Przedstawiciele ds. Rozwoju sprzedaży wysyłają średnio 36,2 e-maili dziennie .

Zwracanie uwagi na wskaźniki otwarć i odpowiedzi jest ważne w marketingu e-mailowym. Najpierw jednak musisz trafić do skrzynki odbiorczej. Fałszywe adresy e-mail, martwe konta i pułapki spamowe mogą obniżyć kluczowe liczby, a tego nikt nie chce.

Narzędzia, takie jak Clearout lub ZeroBounce może pomóc uniknąć folder bał spamu. W połączeniu z Integromatem możesz automatycznie sprawdzać przychodzące leady i utrzymywać swoje listy zdrowe i czyste.

Automatyzacja produktywności sprzedaży

Wysoko wydajni pracownicy często koncentrują się na poprawie swojej codziennej produktywności i jak najlepszym wykorzystaniu czasu.

Ale czy bycie zajętym musi koniecznie oznaczać robienie więcej?

Pracuj mądrzej jest odpowiedzią, ponieważ nie ma wątpliwości, że automatyzacja może pomóc zwiększyć produktywność .

6. Zmniejszenie czasu straconego na ręczne wprowadzanie danych / zmniejszenie liczby błędów

W kontekście sprzedaży wprowadzanie danych zasadniczo wymaga kopiowania i wklejania informacji. Przykłady:

  • Z witryny firmy do CRM
  • Od CRM do umowy lub oferty
  • Od aplikacji do robienia notatek po narzędzie do komunikacji

Przy tak dużej ilości transkrypcji z pewnością zdarzają się błędy.

Integracje między narzędziami są przydatne, aby automatycznie przekazywać informacje z jednej aplikacji do drugiej.

Integromat wyróżnia się w tym, ponieważ może z łatwością przesyłać dane między aplikacjami i narzędziami, całkowicie bezbłędnie.

evernote-email-automation Źródło obrazu: Evernote

7. Pozbycie się powtarzania się w czasie spotkań

Ustalanie terminów spotkań jest zawsze bolesnym doświadczeniem, zwłaszcza gdy odbywa się to za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Nawet po ustaleniu daty i godziny ludzie mogą łatwo zapomnieć, mieszają się strefy czasowe… to bałagan.

Można to łatwo zautomatyzować za pomocą narzędzi do planowania, takich jak Calendly.

Synchronizując z kalendarzem i pocztą e-mail, Calendly pozwala wybrać datę i godzinę bezpośrednio z harmonogramu. Zawiera również przypomnienia o spotkaniach, aby zmniejszyć ryzyko nie pojawienia się.

8. Generowanie dokumentów dla każdego leada

Tworzenie dokumentów sprzedaży jest zwykle dość proste, ale czasochłonne i mało inspirujące. Proces obejmuje powtarzalne zadania, takie jak:

  • Zastępowanie logo i nazw w prezentacjach
  • Dodawanie nazwisk, adresów i odniesień podatkowych do faktur
  • Aktualizacja szczegółów umowy o informacje o kliencie
  • Personalizacja propozycji dopasowanych do aktualnej oferty

Powtarzalny charakter tych zadań może prowadzić do błędów, a dokumenty krążą po Twojej organizacji bez jasnej kontroli wersji .

Te kroki można łatwo usprawnić za pomocą platformy automatyzacji. Korzystając z Integromat, możesz na przykład pobierać informacje z CRM, aby automatycznie wypełniać kontrakty.

9. Zostanie ekspertem ds. Produktywności

Bycie na szczycie jest koniecznością, a automatyzacja to sposób, w jaki upewniasz się, że nic Cię nie ominie.

Z drugiej strony, jest tylko tyle informacji, które możemy przetworzyć, zwłaszcza gdy dochodzą ze wszystkich kierunków.

Tutaj może pomóc Integromat, łącząc narzędzia, z których korzystasz na co dzień. Niezależnie od tego, czy jest to Trello , Asana czy ClickUp , możesz zmienić wiadomości, e-maile lub notatki w zautomatyzowane zadania. W ten sposób zapewnisz, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Automatyzacja marki osobistej

Ponieważ marki osobiste stają się cyfrową walutą, każdy wykorzystuje społeczności internetowe, aby rozwijać swoją karierę i sprzedawać więcej.

Zobaczmy, jak może pomóc automatyzacja.

10. Pomoc w wykorzystaniu mediów społecznościowych dla Twojej marki

Jeśli jesteś najmniej aktywny w sieci, wiesz, że media społecznościowe stały się ogromną częścią sprzedaży.

Sprzedaż społecznościowa, czyli możliwość wykorzystania przez sprzedawców swojej istniejącej sieci do prowadzenia działalności, to siła, z którą należy się liczyć.

Według LinkedIn, liderzy sprzedaży społecznościowej stwarzają o45% więcej możliwości niż ich rówieśnicy .

Budowanie marki online jako lidera sprzedaży to świetny sposób na zdobycie widoczności i przyciągnięcie możliwości. Przyjęcie narzędzi do planowania mediów społecznościowych, takich jak Buffer lub Hootsuite, może zwiększyć wydajność procesu.

Platformy te pozwolą Ci zaplanować posty z wyprzedzeniem. Ponadto będziesz w stanie zebrać analizy i wgląd w ich wyniki przy minimalnym wysiłku.

tablica rozdzielcza analizy bufora Zdjęcie: Buffer

11. Monitorowanie mediów społecznościowych

Angażowanie się w społeczności branżowe jest równie potężne, jak publikowanie treści.

Od społeczności Reddit po grupy na Facebooku i wyspecjalizowane strony internetowe, aktywność w Twojej branży może pomóc Ci stać się liderem opinii w swojej dziedzinie.

Automatyzacja może zająć się monitorowaniem, więc nie musisz tracić czasu na przewijanie kanałów w dół.

Można to zrobić bezpłatnie za pomocą Integromat lub za pomocą dedykowanych narzędzi, takich jak Mention lub Mediatoolkit .

12. Łączenie się z rówieśnikami i mentorami

Podczas gdy prezentacja swojej wiedzy jest dobra, aby uzyskać widoczność, media społecznościowe są przede wszystkim sposobem na łączenie się z innymi.

Nawiązanie relacji z rówieśnikami może otworzyć nowe możliwości, a nawet znaleźć poradnictwo zawodowe u starszych liderów sprzedaży.

Relacje wymagają ciężkiej pracy, a prawdziwego zainteresowania nie można zautomatyzować, ale nadal możemy je trochę popchnąć.

Korzystając z Integromat lub narzędzi takich jak Dux-Soup, możesz na przykład automatycznie łączyć się z innymi profesjonalistami z Twojej branży na LinkedIn.

Jako miły dodatkowy bonus, badania wykazały, że jest prawie 5 razy bardziej prawdopodobne, że zaplanujesz pierwsze spotkanie, jeśli masz osobiste połączenie z LinkedIn .

Posiadanie wielu przyjaciół nie zaszkodzi!

Automatyzacja zamykania transakcji

Generowanie potencjalnych klientów jest kluczowe, ale na dalszych etapach ścieżki nie jest łatwiej.

W rzeczywistości badanie Hubspot wykazało, że 71% sprzedawców twierdzi, że ich głównym priorytetem jest zamykanie większej liczby transakcji .

Zobaczmy, jak automatyzacja może Ci w tym pomóc.

13. Szybsze reagowanie na przychodzące leady

Potencjalni klienci przychodzący kosztują średnio 61% mniej niż leady wychodzące , a konwersje są znacznie wyższe niż na przykład te generowane przez SEO.

Twój czas reakcji jest tutaj kluczowy, ponieważ odpowiedź w ciągu 5 minut generuje 9 razy więcej sensownych rozmów z potencjalnymi klientami.

Aby mieć pewność, że żaden przychodzący potencjalny klient nie zostanie zmarnowany, możesz skonfigurować automatyczne powiadomienia.

Skorzystaj z Integromat, aby połączyć swoje narzędzie komunikacyjne z CRM, a wszystko będzie gotowe.

14. Ułatwienie kierowania leadów za pomocą reguł automatycznych

Trasowanie leadów polega na przypisywaniu leadów do odpowiedniego członka zespołu. To działanie opiera się na zdefiniowanym zestawie kryteriów, które mogą obejmować takie aspekty, jak:

  • Znajomość języków
  • Harmonogram dostępności
  • Doświadczenie z podobnymi firmami
  • Znajomość branży

Dzięki automatycznemu dopasowywaniu leadów do najlepszego sprzedawcy, routing leadów zwiększa szansę na zamknięcie sprzedaży.

Można go zautomatyzować za pomocą dedykowanych narzędzi, na przykład łącząc Integromat i Airtable.

15. Kontynuacja, aby żaden ślad nie został pozostawiony

Kontynuacja nie zawsze przychodzi naturalnie. Może to być również niezręczne, gdy perspektywy stają się zimne.

W rezultacie 70% sprzedawców rezygnuje, jeśli nie otrzymają odpowiedzi na swój pierwszy e-mail . Jednak badania wykazały, że dalsze działania dają znaczące wskaźniki odpowiedzi:

yesware-email-frequency-example Źródło obrazu: Yesware

Aby ułatwić dalszy proces, platformy e-mailowe, takie jak Mailjet , Woodpecker lub SendGrid, mogą pomóc w tworzeniu zautomatyzowanych przepływów wiadomości e-mail.

Sekwencje te będą docierać w określonych odstępach czasu, aż otrzymasz odpowiedź lub sekwencja zostanie zakończona.

Oprócz tego są powiadomienia. Jeśli nie chcesz podejmować dalszych działań, skonfigurowanie automatycznych powiadomień może pomóc Ci przypomnieć sobie o kolejnej próbie.

16. Zwiększenie szans na zamknięcie (i up-sell) dzięki pielęgnowaniu poczty e-mail

Utrzymywanie kontaktów to świetny sposób na ich pielęgnowanie.

Platformy takie jak Mailchimp czy ActiveCampaign dają Ci możliwość tworzenia atrakcyjnych projektów e-maili za pomocą gotowych do użycia szablonów.

Łącząc te narzędzia z Integromatem, możesz automatycznie zapisywać nowych potencjalnych klientów do istniejących kampanii.

Biorąc pod uwagę fakt, że wygenerowanie potencjalnej sprzedaży wymaga od 6 do 8 dotknięć , jest to cenny sposób na zautomatyzowanie sukcesu sprzedaży przy minimalnym wysiłku.

17. Usprawnienie procesu podpisywania umów w celu zamykania transakcji

Kiedy jesteś z dala od umowy, ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, by sprawy szły na południe.

Rozwiązania Esignature sprawiają, że proces jest tak płynny, jak to tylko możliwe , umożliwiając obu stronom podpisywanie cyfrowe. Elementy automatyzacji ułatwiające wykonanie zadania obejmują:

  • Wysyłanie przypomnień po kilku dniach
  • Stworzenie harmonogramu wygaśnięcia, aby zachęcić do terminowego logowania
  • Powiadomienie sprzedawcy o otwarciu i podpisaniu umowy

Po złożeniu podpisu Integromat może przejąć i automatycznie przesłać kopię umowy np. Do CRM.

przykład docusignature Źródło obrazu: W-Systems

18. Eliminacja problemów związanych z procesem należności

Niezapłacone rachunki często prowadzą do niewygodnej rozmowy dla zainteresowanych stron.

Na szczęście istnieje wiele sposobów kreatywnego zautomatyzowania faktur, w tym pobierania płatności.

Narzędzia do fakturowania, takie jak Quickbooks lub Invoice Ninja, oferują możliwość automatycznego wysyłania przypomnień do spóźnionych klientów i wysyłania powiadomień, gdy faktura jest należna.

Automatyzacja procesów zespołu sprzedaży

Sprzedaż to konkurencyjna dziedzina, w której ciężko pracujący profesjonaliści mogą się rozwijać dzięki swoim indywidualnym wysiłkom.

Jednak praca zespołowa i współpraca, zwłaszcza w większych zespołach, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu całej organizacji.

Menedżerowie ds. Sprzedaży są odpowiedzialni za wzmocnienie swoich zespołów i zapewnienie im niezbędnych zasobów, aby mogli jak najlepiej pracować.

Zobaczmy, co może przynieść automatyzacja.

19. Uzyskiwanie spostrzeżeń i analiz dotyczących wydajności zespołu

Dokładne zrozumienie tego, co się dzieje, jest podstawowym wymaganiem do zarządzania każdym zespołem.

Dotyczy to również zespołów sprzedażowych.

Sprzedawcy bardziej niż w przypadku jakiejkolwiek innej roli są przywiązani do swoich wyników.

Mając to na uwadze, pulpity nawigacyjne to świetny sposób na wyświetlanie wskaźników indywidualnych i zespołowych. Pomogą one Twojemu zespołowi pozostać na dobrej drodze.

Narzędzia takie jak Kissmetrics lub Databox można łatwo zintegrować z resztą stosu oprogramowania i wyświetlać niezbędne informacje zespołowi.

Można to zrobić poprzez natywne integracje lub używając Integromat do automatycznego pobierania najnowszych danych sprzedażowych.

sprzedaż zrzutów ekranu databox Źródło obrazu: Databox

20. Wykorzystanie prognozowania sprzedaży

Technologia umożliwia zespołom sprzedażowym przyjrzenie się ich obecnym i przeszłym wynikom, a także postawienie hipotez na temat tego, co będzie dalej.

Prognozowanie sprzedaży wykorzystuje dane empiryczne od Twojego zespołu do obliczania prawdopodobieństw, pomagając podwoić lub dostosować, jeśli to konieczne.

Prognozowanie sprzedaży, dostępne jako funkcja w rozwiązaniach CRM, takich jak Salesforce i Pipedrive, to skuteczny sposób określania, dokąd zmierza Twój zespół na podstawie tego, co robi dzisiaj.

przykład prognozy-Salesforce

Źródło obrazu: ForecastEra

21. Uczenie się od najlepszych sprzedawców w Twoim zespole

Jedną z zalet bycia zespołem jest czerpanie z cech każdego członka i ciągnięcie zespołu do przodu poprzez gromadzenie mocnych stron.

W sprzedaży może to być trudne ze względu na niematerialne cechy, które mają wielcy sprzedawcy, takie jak:

  • Umiejętność budowania relacji
  • Empatia i aktywne słuchanie
  • Zaufanie i asertywność
  • Znajomość produktów i branży

Jednak produkty takie jak Gong.io potrafią oszacować sukces dzięki technologii nagrywania i analizy rozmów.

Odciągnięcie kurtyny od tego, co sprawia, że bestsellery odnoszą sukcesy, może pomóc Ci zainspirować innych i powtórzyć ten sukces.

nagrywanie rozmów gong-io-call Źródło obrazu: TechCrunch

22. Gromadzenie dokumentacji sprzedażowej i zasobów dla każdego

Wreszcie zbudowanie solidnego zespołu oznacza nie pozostawianie nikogo w tyle.

Wdrażanie nowego stanowiska sprzedażowego jest niezwykle trudne, ponieważ nowym przedstawicielom handlowym potrzeba średnio 10 miesięcy lub więcej, aby osiągnąć pełną produktywność .

Ponadto nowoczesne organizacje są coraz bardziej narażone na tworzenie silosów , zwłaszcza że praca zdalna staje się nową normą.

Utrzymywanie obszernej bazy wiedzy to świetny sposób na zebranie wszystkich zasobów sprzedażowych, którymi dysponujesz, obejmujących:

  • Problemy klientów i typowe zastrzeżenia
  • Analiza konkurencji i badanie rynku
  • Struktura zespołu i obowiązki
  • Przydatne linki i zasoby zewnętrzne

Pomoże to zarówno nowym pracownikom, jak i obecnym członkom zespołu, i może być w dużej mierze zautomatyzowane przy użyciu Integromat i jednego z szablonów Airtable jako podstawy.

Wniosek

Automatyzacja sprzedaży to szansa na pozbycie się czynności administracyjnych i poświęcenie czasu na to, co naprawdę ważne.

Warto zauważyć, że automatyzacja to coś więcej niż przemijający trend. Badanie Hubspot pokazuje, że 61% firm korzystających z automatyzacji zgłosiło przekroczenie docelowych przychodów w 2020 r .

Jeśli nadal się wahasz, zastanów się, że nie chodzi już tylko o to, aby wyprzedzić konkurencję, ale o nadążanie.

Oczywiście nie oznacza to, że musisz zacząć korzystać z każdego pomysłu na automatyzację z tej listy. Niektóre najlepiej nadają się dla małych firm; inne są bardziej odpowiednie dla większych zespołów z ustalonymi procesami sprzedaży.

Jednak automatyzacja zadań sprzedażowych, które mają dla Ciebie sens, może być początkiem nowego sposobu na szybsze i skuteczniejsze osiąganie celów.

Miłej automatyzacji!